آخرین تحلیل خودرو (شماره ۸) را نزدیک به ۲ ماه پیش به روز رسانی کردیم. در آن تحلیل پس از خاتمه زیگزاگ دو سناریو را مطرح کردیم یکی ریزشی برای تشکیل مثلث احتمالی و یکی رنج برای تشکیل ایکس موج و به وجود آمدن یک دوگانه.

طبق تحلیل قبلی چون خودرو به زیر ۴۰۰ تومان نفوذ نکرد و همزمان بالای ۴۶۰ تومان تثبیت شد ، سناریوی دوم  تایید شد و قرار بر این بود برای خرید مجدد کمی صبر پیشه کنیم!

هم اکنون با توجه به این که امواج بیشتری تشکیل شده می توان سناریوهای موجود را بهتر بررسی کرد. در این تحلیل به دو سناریو می پردازیم که هر دو هم جهت هستند ولی به لحاظ فنی سناریوی اول در حال حاضر قوت بیشتری دارد :

سناریوی ۱ : موج C از زیگزاگ را که در تحلیل قبلی تک موج در نظر گرفته بودیم ، خاتمه یافته تلقی نکنیم و فرض کنیم موج C در حال بخشیزه شده است. طبق این سناریو موج ۱ از C خاتمه یافته و هم اکنون در انتهای موج ۲ و در آغاز موج ۳ هستیم.

این سناریو تارگت های بسیار بالایی دارد به طوری که حداقل تارگت آن با فرض امتداد موج ۳  محدوده ی ۱۲۰۰ تومان و تارگت نرمال آن ۱۵۰۰ تومان خواهد بود. باید صبر کرد و دید به لحاظ بنیادی چنین سناریویی ساپورت می شود یا خیر!

تذکر : در طول تشکیل این سناریو باید توجه شود ایمپالس روند دار در حال شکل گیری است یا ایمپالس ترمینال! که در ماه های آتی با تشکیل امواج بیشتر به این نیز خواهیم پرداخت! فعلا سناریوی ما به خاطر ساختار موج ۲ که فلت غیرعادی است بر اساس ایمپالس روندار چیده شده است.

این سناریو را در زیر می بینید:

سناریوی ۲ : موج C از زیگزاگ طبق تحلیل قبلی خاتمه یافته است و هم اکنون در ایکس موج قرار داریم. به لحاظ فنی به خاطر وجود ۲ مشکل این سناریو را در اولویت دوم قرار دادیم. پس از ایکس موج اننظار صعود خوب و پر قدرتی را داریم اما نه مومنتوم آن به اندازه موج ۳ در سناریوی اول است و نه تارگت های آن آن چنان بزرگ خواهد بود. لذار برای تارگت دادن در این سناریو خیلی زود است ولی انتظار تارگت های در محدوده ی ۷۰۰-۹۰۰ دور از انتظار نیست که پس از تشکیل امواج بیشتر ، با دقت بالاتری در مورد آن می توان سخن گفت. در این سناریو ایکس موج می تواند زمان و قیمت بیشتری صرف کند و برای مقال به سمت فعالیت مثلثی رود.

این سناریو را در زیر می بینید :

در سناریوی اول در آستانه صعود قرار داریم اما در سناریوی دوم نرمال این است که کمی اصلاح بیشتری (هم قیمتی و هم زمانی ) داشته باشیم.

خلاصه و نتیجه تحلیل : روند میان مدت خودرو را صعودی ارزیابی می کنیم و خرید آن در محدوده ی ۴۳۰-۴۹۰ ریسک کمی دارد. حداقل تارگت محدوده ی ۷۰۰-۹۰۰ و حداکثر آن محدوده ی ۱۵۰۰ خواهد بود. حد ضرر فعلی ۳۹۰ است که بعدا آن را بهینه تر می کنیم. 

3 پاسخ
  1. محمد
    محمد گفته:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون میشم حالا که گروه خودرویی رو زحمت تحلیلشو کشیدین ، خپارس رو هم تحلیل کنید
    با تشکر

    پاسخ
    • Mr NEoWave
      Mr NEoWave گفته:

      سلام
      خپارس خیلی موقعیت مناسبی نداره و چون قبلا تحلیل نکردیم ، تحلیل اون در این زمان خیلی کارآمد نیست اما به دلیل اینکه تعداد زیادی از دوستان درخواست تحلیل خپارس رو دارند ، تا فردا تحلیل اون رو در سایت قرار می دهم.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *