آنالیز نئوویو خساپا (3)

اواخر شهریور 96 در آنالیز نئوویو خساپا (2) مبنی بر ادامه روند نزولی تا نواحی یاد شده ارائه شد و گفتیم رصد ناحیه 100 تومان برای این سهم بسیار مهم است که شکست آن می تواند کاهش 20-25 درصدی را به همراه داشته باشد.خساپا نیر همانند بسیاری از سهم های هم گروه خود حدود 2 سال است که در روند نزولی قرار دارد.

هم اکنون با گسترش امواج می توانیم تحلیل الیوتی بهتری از الگوی کارکشن بسیار پیچیده ارائه کنیم. این سهم در حال تشکیل یک دو گانه شروع شده با مثلث خنثی تناوب استاندارد است که برای قسمت دوم آن دو الگو محتمل است.

1- تشکیل الگوی مثلث خنثی با تناوب معکوس :

با این فرض موج E از مثلث پایان پذیرفته و سهم آماده صعود می باشد. برای این سناریو باید سهم حداقل در ابتدا با تقاضای زیادی مواجه شود و با مومنتوم خوبی حرکت خود را آغاز کند. در این صورت خط روند B-D از مثلث باید سریعا بشکند و قیمت به سرعت از آن دور شود.اگر این شرایط محیا نشود ، احتمالا سهم کف جدیدی خواهد زد و به سمت نواحی حمایتی که در تحلیل قبلی بدان اشاره شد حرکت می کند. در این صورت سناریوی زیر محتمل است:

آنالیز نئوویو خساپا

آنالیز نئوویو خساپا – کش دیتای ماهانه

2- تشکیل الگوی دیامتریک :

با این فرض تا تکمیل الگو ماه ها فاصله داریم و در چند ماه آینده ، بازاری نزولی یا رنج را خواهیم داشت. چون تا انتهای آن فاصله ی زیادی داریم ، بحث در مورد انتهای دیامتریک از هم اکنون بیهوده و غیر دقیق به نظر می رسد.

تذکر (نظر شخصی و غیر تحلیلی) : با توجه به این که در گروه خودرو ، خساپا سهمی شاخص ساز محسوب می شود ، لذا اگر این وابستگی را بپذیریم ، با توجه به تحلیل شاخص خوردو که ارائه شد ، سناریوی دوم برای تحلیل خساپا محتمل خواهد بود.

برای مشاهده تحلیل بعدی این سهم روی ” آنالیز الیوتی خساپا (4) ” کلیک فرمایید.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 6 اسفند 96

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *