موج شماری نئوویو مفاخر (3)

طبق موج شماری نئوویو مفاخر قیمت در اشل بلند مدت الگویی بسیار پیچیده را تشکیل داده است که پیچیدگی بیش از حد پیش بینی  را کمی سخت می کند.

این تحلیل با تحلیل الیوتی مفاخر (2) متفاوت است و با توجه به ساختار امواج دو سناریو مد نظرم است، دو نوع الگوی مثلث به صورت الگوی مثلث همگرای تناوب معکوس با احتمال تشکیل بالاتر نسبت به الگوی مثلث خنثی با تناوب استاندارد که فعلا در هر دو سناریو بازاری رنج یا نزولی را پیش بینی می کنم. به لحاظ زمانی ، انتظار داریم این فاز نزولی یا رنج حداقل تا اواخر اردیبهشت و خرداد طول بکشد. 

به بروزرسانی موج شماری نئوویو مفاخر که در کش دیتای هفتگی انجام شده است دقت فرمایید :

موج شماری نئوویو مفاخر (3)

موج شماری نئوویو مفاخر در نئوویو سنتر – کش دیتای هفتگی

 اگر مفاخر را به لحاظ تکنیکی مورد بررسی قرار دهیم ، قیمت پس از بیش از 2 سال رنج بودن کف مهم در ناحیه 320-335 را شکسته است که نشانه ی خوبی نیست.

این ناحیه تبدیل سطح محکمی بود که بارها جلوی ریزش قیمت به زیر این ناحیه را گرفته بود اما هم اکنون قیمت زیر این ناحیه قرار دارد. در حال حاضر قیمت دوباره در حال لمس مجدد این سطح می باشد ، اگر قیمت نتواند بالای این سطح تثبیت شود ، عملا این بازگشت پول بک محسوب شده و قیمت ریزش بیشتری را تجربه می کند.

به طور کلی در حال حاضر قیمت در جایی قرار دارد که تقریبا هیچ حمایت استاتیکی معتبری در آن وجود ندارد و غیر از حمایت های داینامیک و چند سطح فیبو ، حمایت درست و حسابی که بخواهد جلوی ریزش بیشتر قیمت را بگیرد مشاهده نمی شود ، از طرفی فعلا هیچ تقاضای موثری هم در بازار نیست! از این رو فعلا خرید سهم توصیه نمی شود و چه بسا اگر بازار دوطرفه بود! ، فروش سهم منطقی به نظر می رسید!

در شکل زیر دو خط مالتی پیوت ترسیم شده که می تواند به عنوان حمایت عمل کند و جلوی ریزش بیشتر سهم را بگیرد. ناحیه ای را که با دایره قرمر رنگ در شکل مشخص کردم (حدود 260-270) ، حمایت خوبی ناشی از خطوط مذکور و سطوح فیبوناچی است. در صورت بازگشت از نواحی حمایتی و مشاهده الگوهای بازگشتی (حداقل در تایم فریم هفتگی و نه روزانه) می توان سهم را با استاپ زیر آخرین کف و همچنین با توجه به ملاحظات الگویی نئوویو که در زیر می آید ، خریداری کرد.

موج شماری نئوویو مفاخر (3)

تحلیل تکنیکال مفاخر در نئوویو سنتر

 

به عنوان نتیجه ، در حال حاضر خرید سهم توصیه نمی شود و علاوه بر گذشت زمان مذکور برای تکمیل الگو ، باید واکنش قیمت به حمایت های مذکور مورد توجه باشد. پس از گذشت زمان و دیدن علایم بازگشتی ، خرید منطقی به نظر می رسد.

برای مشاهده تحلیل بعدی به “ آنالیز نئوویو مفاخر (4) ” رجوع فرمایید.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 5 فروردین 97

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *