موج شماری الیوتی خزامیا (6)

بیش از یک سال موج شماری الیوتی خزامیا و چندی از پرطرفدارترین سهم های خودرویی را خدمت دوستان ارائه کردم. 

با توجه به موج شماری نیوویو خزامیا (5) دیدیم که این سهم دقیقا روی حمایت محدوده ی 66 بازگشت و حرکت صعودی خود را آغاز کرد و قیمت به محدوده ی 125 رسید و تقریبا 90 درصد در مدت زمان اندک رشد کرد. این رشد هر چند به لحاظ درصدی به عنوان حداقل تی پی بسیار مناسب است اما به لحاظ زمانی بسیار کوچک است و در میان مدت می تواند علاوه بر رشد قیمتی بیشتر ، زمان نیز مصرف کند.

توجه کنید چون به مینیمم تی پی رسیدیم هیچ لزومی به ادامه روند صعودی وجود ندارد! (کارآموزان عزیز می دانند این جمله به هیچ عنوان نشان دهنده توقف روند صعودی نیست) و از این به بعد صرفا با تعقیب روند و نگه داشتن جانب احتیاط باید به مدیریت پوزیشن پرداخت.

موج شماری الیوتی خزامیا (6)

موج شماری الیوتی خزامیا (6) – کش دیتای ماهانه

خلاصه و نتیجه تحلیل :

در همین جا دوست دارم به سوال بسیاری از دوستان پاسخ دهم که در مورد این سهم و یا خودرویی های دیگر سوال می کنند که این منفی ها فرصت ورود است؟!

دوستان عزیزم توجه کنید ، علت استفاده از نئوویو محاسبه پایان روند و شروع روند جدید از طریق خاتمه الگوی الیوتی است و لذا فقط ابتدای یک روند ، نقطه ی ورود مناسبی است ( مثلا در خزامیا محدوده ی 66) و ورود در میانه ی یک روند ریسک بسیار بالایی دارد و صرفا می توان از نظریات کهنه ای چون داو استفاده کرد! که نتیجه ی آن در بیشتر وقت ها شکست است. از این رو طبق نئوویو نمی توان در میانه یک روند نظر متقنی داد و از بهترین زمان ورود در اکثر خودرویی ها گذشته است.

شعار ما در نئو ویو صبر حداکثری برای اتمام الگو ، ورود به موقع و کم ریسک ، سود حداکثری می باشد.

یک مثال ساده می زنم : فرض کنید روند صعودی خاتمه پیدا کرده است ، اگر 20-30 درصد هم بازار افت کند در بدترین شرایط ممکن ، به دلیل ورود در ابتدای روند صرفا مقداری از سود من کم می شود اما شمایی که 120 تومن ورود کردید با تی پی 200 و 300 و …  وقتی سهم بشه 80 تومن 33 درصد در ضرر فرو رفته اید!

در فرض دیگر ممکن است تارگت های 200 و 300 در میان مدت پا برجا باشد که این به مفهوم ادامه روند صعودی است ، در این صورت من به سود چند صد درصدی رسیده و هیچ گاه نوسانات اندک میانه روند نمی تواند مشکلی برای من ایجاد کند اما شما در چه عددی می خواهید ورود کنید که با خیال راحت بدانید قیمت از استاپ شما دور می ماند!؟

خلاصه اینکه اگر در قیمت مناسب طبق نیوویو ورود کردیم که هیچ! و شامل سود حداکثری و ریسک مینیمم می شویم ولی اگر پس از چند ده درصد فاصله از کف ورود کنیم ، عملا باید ریسک زیادی را پذیرا باشیم و الیوت در این موراد کارایی خاصی ندارد به جز در موارد اندک!

برای مشاهده تحلیل بعدی می توانید روی ” آنالیز نئوویو خزامیا (7) ” کلیک فرمایید.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 14 مهر 97

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *