الزامات حداقلی امواج ایمپالس

امواج ایمپالس باید خصوصیات زیادی داشته باشند و این خصوصیات به الزامات حداقلی و حداکثری تقسیم بندی می شوند.

به صورت خیلی کلی برای بررسی یک موج ایمپالس باید حدود 15 قانون مختلف را چک کنیم اما معمولا با سهل انگاری 2 یا 3 قانون را بیشتر چک نمی کنیم! و همین امر موجب افزایش چشمگیر اشتباهات در شناسایی امواج ایمپالس می گردد.
در ساده ترین حالت اگر یک 5 موجی ،  الزامات حداقلی یک موج ایمپالس را داشت ، صرفا کاندیدای یک موج ایمپالس است و نمی توان تا الزامات حداکثری را رعایت نکرد ، لیبل ایمپالس را روی آن موج نصب کرد.

الزامات حداقلی :

1- پنج بخش مجاور باید وجود داشته باشد (تک موج یا بالاتر) ، که الزامات سری ساختاری برای یک الگوی روندار یا ترمینال مطابق باشد.

الزامات حداقلی امواج ایمپالس

شکل شماره (1)

2 – سه تا از پنج بخش باید به طور موافق در یک جهت ، یا صعودی با نزولی ، رانش کنند.

الزامات حداقلی امواج ایمپالس

شکل شماره (2)

3- بلافاصله پس از بخش اول ، یک حرکت در جهت مخالف رخ می دهد (بخش دوم). این بخش دوم هرگز نمی تواند کل بخش اول را بازگشت کند.

الزامات حداقلی امواج ایمپالس

شکل شماره (3)

4 – بخش سوم باید بلند تر از دومی باشد.

بازگشت موج 2

شکل شماره (4)

5 – بلافاصله بعد از بخش سوم ، یک حرکت کوچک در جهت مخالف آن (ولی هم جهت با بخش دوم) رخ می دهد (بخش چهارم). چهارمین بخش هرگز نباید کل بخش سوم را بازگشت نماید.

بازگشت موج 4

شکل شماره (5)

6 – بخش پنجم تقریبا همیشه بلند تر از چهارمی است ، در خلاف این صورت حداقل باید 38.2 % از بخش چهارم باشد (بر حسب قیمت). وقتی بخش پنجم کوچکتر از چهارمی است،آن بخش پنجم را اصطلاحا ناقص (Truncated) می نامیم.

موج 5 ناقص

شکل شماره (6)

نکته : اگر یکی از قوانین فوق رعایت نشده است ، رفتار تحت تحلیل بازار ، به طور پیش فرض ، باید دارای ماهیت کارکتیو باشد نه ایمپالس یا شاید گروه موج شما به اشتباه تجمیع شده است. در این حالت نیازی به بررسی قوانین دیگر برای صحت یک موج ایمپالس نیست.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 26 اسفند 95

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *