شمارش امواج الیوت وبیمه (6)

این سهم طبق ” شمارش امواج الیوت وبیمه (5) ” حرکت صعودی خود را آغاز کرد و در گام اول حرکت به TP اول خودش در محدوده 510 رسید و در نهایت در 560 متوقف شد و اجازه سیو سود به کوتاه مدتی ها را داد. الگوی کوتاه مدت وبیمه فعلا سود 35 درصدی را داد.

در حال حاضر شرایط امواج به گونه ای است که می توان چند سناریو در مورد آن نوشت و لذا برای ترید باید احتیاط کرد.

از بین سناریوهای موجود سناریوی محتمل صعودی الگویی کم یاب است  که سابقه تشکیل آن در وبیمه به وفور دیده می شود! این سناریو یک مثلث همگرای تناوب استاندارد است که در این صورت ریزش اخیر وبیمه در قالب موج (E) از این سناریو قرار دارد.

این سناریو را می توانید در تحلیل زیر مشاهده کنید :

شمارش امواج الیوت وبیمه (6)

شمارش امواج الیوت وبیمه – کش دیتای ماهانه

برای خرید با این سناریو محدوده 390-440  که محدوده ی نسبتا بزرگی است می تواند خاتمه موج (E) را رقم بزند و سپس صعود خوبی پس از آن رخ دهد. در تحلیل قبلی به سناریوی مثلث همگرای تناوب معکوس هم اشاره داشتیم که چون هنوز تکمیل نیست از بیان آن خودداری می کنیم اما بدانید دقیقا هم جهت به سناریوی مذکور است.

نتیجه و خلاصه تحلیل :

در صورت دیدن علائم بازگشتی در ناحیه مذکور با حد ضرر 350 می توان به خرید سهم فکر کرد اما توجه داشته باشید وبیمه سناریوی نزولی هم دارد که در آن 350 تومان به سمت پایین می شکند. به نظرم این سناریو قوت زیادی ندارد اما توجه به آن باعث می شود در خرید وبیمه در سناریوی اول با دقت بیشتری عمل کنیم و عجله نکنیم. در صورت بازگشت TP های دوم و سوم تحلیل قبلی همچنان پابرجاست و بعدا آپدیت خواهد شد.

برای مشاهده تحلیل بعدی این سهم روی ” شمارش الیوتی وبیمه (7) ” کلیک کنید.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 2 تیر 98

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *