تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو (9)

در ابتدا به بروزرسانی تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو که 4 ماه پیش ارائه کردیم می پردازیم تا مشاهده کنیم امواج تا چه حد طبق تحلیل ما پیش رفته اند.

در صورت نیاز به مطالعه تحلیل قبلی به ” فلت با موج B قوی در شاخص خودرو (8) ” رجوع فرمایید.

سناریو 1 :

در آن تحلیل به دنبال یک فلت با موج c ناقص می گشتیم و گفتیم ریزش موج c صرفا فرصت خریدی برای این گروه می باشد. تا بدین جای کار آن تحلیل دقیقا رخ داد و با موج c کوتاهی که نشکیل شد ، الگوی فلت رانینگ (جاری) تکمیل و پس از آن حرکت بسیار شارپ و درخور این الگو اتفاق افتاده است.

به بروزرسانی آنالیز نئوویو شاخص خودرو که در کش دیتای ماهانه انجام شده است :

تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو

تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو در نئوویو سنتر – کش دیتای ماهانه

مشکلی که در این تحلیل به نظرم می رسد تارگت حداقلی برای فاز پنجم الگو در 218000 واحد است که به عنوان تارگت مینیمم به نظرم کمی بزرگ است ، حداقل در حال حاضر !

فعلا جز صبر کردن دیگر کاری با این سناریو نداریم و از این به بعد بیشتر سعی می کنیم روی سناریوی دوم کار کنیم.

سناریو 2 :

با توجه به این که الگویی که در روند صعودی در حال تشکیل است تکمیل نیست ، می خواهم سناریوی دومی را از تجمیعی با تارگت های منطقی تر معرفی کنم.

در ابتدا به مشاهده این تحلیل که در کش دیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید :

تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو

تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو توسط حسین حیدرپور – کش دیتای ماهانه

در این تحلیل فاز سوم را به صورت یک الگوی ترکیبی دوگانه با ایکس موج مفقود در نظر گرفتیم و نسبت به سناریوی قبلی در یک سقف پایین تر خاتمه یافته است.

همان طور که در موج چهارم این الگو مشاهده می کنید الگوی فلت جاری (رانینگ) تشکیل شده است و هم اکنون در فاز پنجم الگو قرار داریم.

فاز پنجم به لحاظ نئوویو تکمیل نیست و روند صعودی باید ادامه پیدا کند تا الگوی آن نیز تکمیل گردد. حداقل تی پی در این سناریو 125000-110000 واحد است و به نظرم به عنوان مینیمم عدد منطقی ای است.

خلاصه و نتیجه تحلیل :

روند کوتاه مدت صعودی ارزیابی می شود و پس از آن به دلیل تکمیل فاز پنجم راهی فاز ششم به صورت رنج خواهیم شد. این فاز رنج احتمالا با اصلاح شاخص کل همزمان شود و انتظار اصلاحی 15-25 درصد برای این فاز دور از انتظار نیست ، از طرفی به لحاظ زمانی حدودا 2.5-5 ماه زمان منطقی برای این اصلاح است.

تارگت های فاز صعودی کنونی به صورت زیر محاسبه شده است :

1- ناحیه 125-110 هزار واحد

2- ناحیه 140 هزار واحد

3- ناحیه 180 هزار واحد

3- ناحیه 220 هزار واحد

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 3 اردیبهشت 99

مجموعه آپدیت‌های سریع

آپدیت اول : 15 تیر 99

در تحلیل نئوویو شاخص خودرو 2 سناریو را بررسی کردیم ، آن قدر حرکت شاخص شارپ بود که با سرعت بسیار زیاد به مینیمم تارگت 220 هزار واحدی رسیدیم ، بنابراین به نظر می رسد سناریو اول با قدرت در حال تشکیل است.

اهداف مهم بعدی برای شاخص خودرو به صورت زیر محاسبه شده اند :

1- ناحیه 430000 واحد

2- ناحیه 550000-500000 واحد

3- ناحیه 600000 واحد

4- ناحیه 927000-860000 واحد

5- ناحیه 1260000-1117000 واحد

6- ناحیه 1700000 واحد

توجه کنید به نظر می رسد اهداف 4 به بعد اهداف بلند مدتی هستند و فعلا بهتر است تارگت های در دسترس را به کمتر از تارگت سوم محدود کنیم.

آپدیت دوم : 22 آذر 99

در تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو اهدافی را در آپدیت سریع قبلی برای انتهای فاز افراطی پنجم مشخص کردیم و مشاهده کردید که شاخص تا محدوده ی 600 هزار واحد پیش روی کرد و سپس راهی اصلاح برای فاز ششم گردید.

شاخص خودرو نسبت به سقف خودش اصلاح 57 درصدی کرده است که برای شاخص یک گروه ، اصلاح بسیار بسیار سنگینی است که به لطف حقوقی های این صنعت این دراپ سنگین به وقوع پیوسته است!

به بروزرسانی آنالیز نئوویو شاخص خودرو که در کش‌دیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :

تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو (9) - آپدیت سریع 2

تحلیل نئوویو نمودار شاخص خودرو (9) – آپدیت سریع 2

ساختار ریزش اخیر را یه صورت الگوی ترکیبی دوگانه با x موج مفقود تحلیل کرده‌ایم و انتظار داریم در صورت صحت تحلیل حرکت شارپی مناسبی از شاخص خودرو را مشاهده کنیم به طوری که حداقل TP آن در محدوده‌ی سقف قبلی در 630-600 هزار واحد قرار بگیرد.

اهداف بعدی این صعود به صروت زیر محاسبه شده‌اند :

1- ناحیه 790 هزار واحد

2- ناحیه 1 میلیون واحد

حد ضرر فیلد شدن این تحلیل 300 هزار واحد است که باید بدان توجه کرد.

تحلیل دیگری به جای این موج‌شماری و این تجمیع می‌توان ارائه کرد که فعلا نیازی به اشتراک گذاشتن آن نیست و من خودم آن را دنبال خواهم کرد و اگر در آینده لازم شد منتشر خواهم کرد.

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

10 پاسخ
  1. مهرداد
    مهرداد گفته:

    عرض ادب
    فاز اول الگوی دیامتریک چه الگویی است اگر فلت کشیده باشد آیا موج سی ایمپالس گرفته شده ؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      بله البته موج سی بیش از حد بلند شده است اما انحراف قابل توجهی ندارد و می توان با توجه به مومنتوم بالای بازاراز آن صرفه نظر کرد.

  2. مهرداد
    مهرداد گفته:

    سلام
    استاد در سناریوی اول فاز سوم به مظر الگوی فلت گرفته شده اما موج سی زمان کمتری از ای دارد ؟
    در سناریوی دوم نیز الگوی فلت موج بی بسیار بزرگی دارد ؟
    لطفا میفرمایید اشکال کجاست ؟

    پاسخ
  3. مرتضی
    مرتضی گفته:

    درود بر استاد بزرگ
    جناب حیدرپور با توجه به اموزش رایگان کشیدن کش دیتا که در سایت قرار دادین
    اگه ممکنه استثناهایی که در کشیدن کش دیتا باید در نظر گرفت تا جریان قیمتی مشخص بشه توضیح بدین
    با تشکر

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      توضیح کامل استثناعات مختص کلاس های حضوری است و همان طور که مشاهده فرمودید پس از توضیحات جامع کش دیتا همه عساتید بدون ذکر منبع شروع به تدریس عینی این مباحث کردند و یا اندیکاتور هایی برای آن تهیه نمودند و …
      اجازه دهید در بقیه موارد نیز کمی در وب گشت و گذار نمایند بلکه موجب پیشرفت بیشترشان شود و مطالب را صرفا کپی نکنند!
      موفق باشید

  4. بهروزرادمنش
    بهروزرادمنش گفته:

    درود استاد، خدا قوت. استاد به نطر شما برای تحلیل صندوق های ETF ، تحلیل شاخص های مربوط آن صندوق (با استفاده از نئوویو) قابلیت پیش بینی روند قیمتی صندوق را موجب می شود؟
    سپاس از زحمات شما

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      حتما کار مناسبی است و من تا به حال فرصت چنین کاری را نداشتم اما بررسی موارد جدید همیشه جذاب است و موجب تجربه بیشتری می شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *