تحلیل نئوویو خودرو (12)
آخرین تحلیل نئوویو خودرو در اسفند ماه 98 انجام شده است و به دلیل این که این تحلیل پس از افزایش سرمایه انجام شده ، اعداد آن با تحلیل قبلی تفاوت خواهد داشت.
در تحلیل قبلی پس از تشخیص خاتمه الگوی دیامتریک صعود کننده به دنبال تشکیل ایکس موج کوچکی بودیم. انتظار منطقی برای الگوی ایکس موج بعد از چنین دیامتریکی این بود که به صورت تک موج ظاهر نشود و حداقل در قالب الگوی فلت و حتی مثلث بخشیزه شود.
از طرفی به لحاظ قیمتی خرید این سهم در محدوده ی 1000 تومان با حدضرر 820 تومان را کم ریسک ارزیابی کردیم و مشاهده کردید که قیمت تا ناحیه 1020 تومان افت کرد و فرصت خریدی را محیا ساخت.
در صورت نیاز به مطالعه موجشماری نئوویو خودرو در اسفند ماه گذشته میتوانید به ” تحلیل نئوویو ایران خودرو (11) ” رجوع فرمایید.
همانطور که میدانید پس از ایکس موج طبق روال همیشه به دنبال کارکشن استاندارد صعودی کنندهای قدرتمند هستیم که هماکنون نیز با تشکیل امواج بیشتر شاهد وقوع آن هستیم.
قبل از این که به کم و کیف الگوی آن بپردازیم به تحلیل نئوویو خودرو که در کشدیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :
همانطور که مشاهده میفرمایید ایکس موجی که تشکیل شده است به صورت تکموج است و هر چند همهی ویژگیهای حداقلی یک ایکس موج را دارد اما اصلا چنین چیزی نرمال نیست.
در حال حاضر مومنتوم بسیار بالای برخی سهامها از جمله خودرو عملا باعث شده است اصلاح های خلاف جهت روند بسیار بسیار اندک باشد و صرفا شرایط حداقلی به زور پاس شود!
پس از ایکس موج الگویی که در حال تشکیل است صرفا می تواند 3 قسمت اول از فعالیت مثلثی باشد و فعلا نمیتوان راجع به آن اظهار نظر بیشتری کرد (البته احتمال تشکیل الگوی دیامتریک دوبل بالا ارزیابی می شود). دقت کنیم فاز سوم در محدودهی مرداد ماه احتمالا رو به اتمام است اما همچنان بلند مدتی ها می توانند به نگهداری سهم بپردازند.
خلاصه و نتیجه تحلیل :
روند میانمدت سهم طبق آنالیز نئوویو خودرو صعودی ارزیابی میشود و انتظار اصلاحهای کوتاهمدت در میانه این روند را داریم.
به صورت کلی کارکشن استاندارد دوم به نظر میرسد حداکثر ظرف زمانیاش در محدودهی اواسط زمستان 99 قرار بگیرد که فاصله زیادی تا آن داریم.
برای محاسبه ی اهداف این سهم میتوانید از تارگتهای زیر استفاده کنید :
1- ناحیه 680 تومان
2- ناحیه 1000-950 تومان
3- ناحیه 1200 تومان
4- ناحیه 1760 تومان
حد ضرر فعلی این سهم محدوده ی 300 تومان ارزیابی میشود که خود میتوانید طبق توضیحات پادکستهای گذشته با روشهای داینامیک نیز آن را تریل کنید.
نویسنده : حسین حیدرپور
تاریخ : 30 تیر 99
پادکست این تحلیل را گوش کنید
مجموعه آپدیتهای سریع
آپدیت اول : 10 مهر 99
طبق تحلیل نئوویو خودرو صعود خوبی را در 5 ماهه اول امسال از این سهم شاهد بودیم و پس از آن در سقوط تاریخی بورس تهران گروه خودرو یکی از سنگینترین سقوطها را به خود دید به طوری که موج نزولی کنونی در سهم ایران خودرو بیش از 61.8 درصد از موج قبل از خود را بازگشت کرده است که امری نادر و به دور از منطق است.
علت اینکه به دور از منطق است این که هنوز حرکت صعودی خودرو در بلند مدت ادامه دارد است و قاعدتاً انتظار نداریم یک از ریزموج های نزولی چنین بازگشت زیادی را رقم بزند. در هر صورت این ریتریس سنگین رخ داده است و حال میخواهیم به ادامه تحلیل بپردازیم.
در ابتدا به بروزرسانی تحلیل نئوویو خودرو که در کشدیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید :
طبق موج شماری نئوویو خودرو انتظار داریم این سهم در میانمدت و بلندمدت سقفهای قبلی خود در محدودهی 800 تومان را بشکند و به مسیر صعودی خود ادامه دهد. فعلا اولین تارگت را در محدودهی 800 تومان قرار دهید و سپس برای تارگتهای دیگر از تحلیل بالا کمک بگیرید.
مهمترین حمایت های پیش روی برای بازگشت این سهم به صورت زیر محاسبه شده اند :
1- ناحیه 287-257 تومان
2- ناحیه 200-180 تومان
تثبیت زیر 200 تومان برای خودرو یک فاجعه قلمداد میشود و همین که این سهم به قیمت های زیر 400 تومان رسیده است از دید من فرصتی تکرار نشدنی برای خرید سهم در بلندمدت است.
متاسفانه اعتماد در بازار طوری سلاخی شده و گروه خودرو آنچنان بیصاحب مانده است که گویی این سهمها ریالی ارزش ندارند! به زودی ورق برخواهد گشت. در کانال تلگرام به چرایی این سقوط پرداختهایم و در اینجا به تکرار مکررات نمیپردازیم.
حد ضرر موقت را 5 درصد زیر کندل بازگشتی قرار دهید.
آپدیت دوم : 16 مهر 99
بر اساس تحلیل نئوویو خودرو در آپدیت سریع قبلی مشاهده کردید که قیمت به ناحیهی حمایتی اول واکنش مثبت نشان داد و راهی صعود شد. صف میلیاردی خودرو تقاضای مناسبی برای این سهم ارزان محسوب میشود از این رو انتظار نداریم در نوسانات احتمالی بعدی کف جدید ثبت شود.
حد ضرر فعلی سهم 240 تومان است که باید بدان دقت کنید.
حد سود های فعلی به ترتیب عبارتند از :
1- ناحیه 800 تومان
2- ناحیه 1000-950 تومان
3- ناحیه 1200 تومان
4- ناحیه 1400 تومان
حد سود نرمال این سهم برای موج صعودی فعلی 1400 تومان است اما به نظرم پله پله حد سود ها را گسترش دهیم عاقلانهتر به نظر میرسد ، از این رو با رسیدن به هر کدام از حدسودها استاپ خود را تریل کنید.
آپدیت سوم : 24 آذر 99
بر اساس تحلیل نئوویو خودرو و آپدیتهای سریع قبلی پس از انتهای زیگزاگ روند صعودی شروع شد و قیمت از محدودهی 240 تومان تا 440 تومان رشد کرد.
به آنالیز نئوویو خودرو که در کشدیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید :
طبق آپدیت سریع قبلی میدانیم حداقل نرمال TP در محدودهی 800 تومان با حدضرر 240 تومان قرار دارد.
مشکلی که در این نمودار وجود دارد مومنتوم کم حرکت صعودی است که در مدت 2 ماه حرکت کمی محسوب میشود بنابراین میتوانیم برای رفع این مورد موج d را تکمیل نشده در نظر بگیریم.
ظرف زمان ماکسیمم و افراطی موج d انتهای آذر 99 است و اگر زمان بیشتری صرف کند ، این موج هم درجه با موجهای قبلی در نمیآید و از همه مهتر این که به وضوح حرکت صعودی قبلی که در قالب abc لیبل زدهایم ، هیچ الگوی الیوتی نیست! و در حال حاضر هیچ تحلیل دیگری نمیتوان ارائه کرد.
همچنان اهداف بالایی برای خودرو مد نظر داریم ولی دقت کنید نزول فعلی نباید زیر 292 تومان تثبیت شود وگرنه اهداف صعودی خودرو به شدت زیر سوال میرود.
آپدیت چهارم : 30 بهمن 99
آخرین آپدیت سریع موج شماری خودرو در این تحلیل را در قالب تحلیل ویدیویی علاوه بر کانال یوتیوب نئوویو سنتر میتوانید در این جا نیز مشاهده فرمایید (فیلتر شکن خود را روشن کنید):
برای مشاهده آپدیت کامل بعدی به ” موج شماری خودرو (13) ” رجوع بفرمایید.
سلام استاد وقتتون بخیر
با توجه به این دستکاری میشه گفت بازار میتونه تارگت قیمتی موج اصلاحی خودشو نبینه و زمانبر بشه؟ ( با توجه به نوسان منفی ۲ بازار)
سلام
روز شما هم به خیر
مطلبی که شما می فرمایید کاملا محتمل و امکان پذیر است و باید ساختار را دنبال کنید ، این که انتهای اصلاح 200 باشد یا 260 یا مابین اینها تفاوتی ندارد و زمانی که موج ها تکمیل شد و پتانسیل تکمیل الگو ایجاد شد ، عدد انتهایی دیگر مهم نیست و باید با الگوی انتهایی مجددا این نواحی آپدیت شود.
سلام. در لیبلی که استفاده کردید موج b میتونه با موج d هم درجه باشه؟ چون زمانی قیمتی و ساختاری به نظر نمیاد بتونن هم درجه باشند؟
درود بر شما
در آخرین آپدیت چنین لیبلی نداریم ولی به طور کلی امواج مورد نظر شما ارتباط خاصی با هم ندارند مگر در الگوهای خاص
سلام خسته نباشید استاد
حد ضرر رو تثبیت زیر 290 در نظر بگیریم یا تثبیت زیر 240؟
سلام
حد ضرر 240 تومان می باشد و 290 تومان سطح هشدار است به این مفهوم که شکست آن نشان دهنده غالب بودن فروشندگان و ضعف در روند صعودی است.
سلام روزتون بخیر
آقای مهندس در تحلیلتون اثر آبشار رعایت نشده( بعد از دیامتریک زیگزاگ بیاد که شتابش بیشتره) آیا دلیل خاصی داره؟
سلام
نظر شما به طور کلی درست است اما این اثر آبشار نیست و اصلا نیازی به رعایت اثر آبشار هم نیست. حتما سناریوی مناسبی در آینده ارائه خواهد شد تا این نقیصه جبران شود.
منظورم در اصلاح ترکیبی است
بله متوجه شدم