موج شماری خودرو (13)
برای موج شماری خودرو دو سناریو را مد نظر قرار دادهایم و هم اکنون میخواهیم در ادامه تحلیل قبلی این سهم ، به بررسی همان سناریوی قبلی بپردازیم و نیازی به سناریو جدید نیست.
در سناریوی پیش رو نقطه شروع شمارش را سقف مرداد 99 در نظر گرفتهایم و طبق تحلیل قبلی که در قالب ویدیو در بهمن 99 ارائه شد به دنبال تشکیل الگوی دیامتریک هستیم.
در صورت نیاز به مطالعه تحلیل قبلی میتوانید به ” تحلیل نئوویو خودرو (12) ” رجوع بفرمایید.
در حال حاضر با تشکیل امواج بیشتر 5 موج از دیامتریک تشکیل شده است . لازم به ذکر است پتانسیل تشکیل الگوی مثلث با این 5 فاز کارکشن بسیار اندک است از این رو به بررسی آن نمیپردازیم.
به موج شماری خودرو که در کش دیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :
همان طور که در نمودار مشاهده میکنید طبق شمارش نئوویو خودرو موج نزولی e به خاتمه خود نزدیک میشود و انتظار داریم پس از تکمیل این موج ، موج صعودی بعدی در قالب موج f آغاز شود.
در نمودار بالا موج g ناقص در نظر گرفته شده است اما میدانیم این موج میتواند کف جدیدی نیز ثبت کند. به نظر میرسد چنین چیزی بعید باشد چرا که خودرو نسبت به سقف خود بیش از 80 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است و از طرفی این میزان کاهش قیمت ، بیشترین مقدار در طول 28 سال گذشته بوده است ، لذا اگر این سهم میخواهد صعود خوبی پس از این کارکشن داشته باشد ، منطقی است پس از این ابر سقوط یک انتهای ناقص داشته باشد.
اگر در تحلیل نئوویو خودرو چنین چیزی رخ ندهد ، صعود بعدی این سهم تا حد زیادی ضعیف خواهد شد.
انتظار منطقی آن است که در خرداد ماه 1400 اصلاح موج e خاتمه یابد و وارد کارکشن بعدی در قالب موج f شویم.
خلاصه و نتیجه تحلیل :
با توجه به این که خودرو در کنار سایپا لیدر گروه خودرویی و در بسیاری از اوقات لیدر کل بازار سرمایه هستند ، هیچ گاه تصور نمیشد قیمت این سهم به زیر 200 تومان نفوذ کند و از 1/3 شدن به سمت 1/4 شدن برود. هر چند به نظر میرسد شرایط بازار تا حدی دستخوش مسائل سیاسی شده است و علاوه بر آن گروه خودرو به گروگان قیمت گذاری دستوری در آمده با این حال حتی با وجود اعمال دامنه نامتقارن در طول ماههای اخیر الگوپذیری این قسمت مشکلی ندارد و میزان مشارکت در حد معقول و منطقی است.
برای انتهای این کارکشن خودرو 4 ناحیه حمایتی مهم محاسبه شده است که پس از تکمیل ساختار موجی توجه به آنها الزامی است :
1- ناحیه 164 تومان (مینور)
2- ناحیه 150 تومان
3- ناحیه 139 تومان
4- ناحیه 125 تومان
رسیدن قیمت به ناحیه 1 و 2 هم دور از انتظار بود! چه برسد به نواحی بعدی! و شخصا بیشتر انتظار رنج شدن را دارم به جای اینکه خودرو به ناحیه 3 و 4 برسد با این حال تا شاخص کل بورس به حمایت کلیدی خود نرسد ، سهم های بزرگ بازار نفس راحتی نخواهند کشید.
موج شماری خودرو در اواخر تابستان و در انتهای موج g آپدیت خواهد شد.
نویسنده : حسین حیدرپور
تاریخ : 4 خرداد 1400
آپدیتهای سریع موج شماری خودرو (13)
آپدیت اول : 5 آبان 1400
طبق موج شماری خودرو که 5 ماه پیش ارائه شد الگوی دیامتریک را به عنوان نقشه راه آینده این سهم معرفی کردیم. در آن زمان این سهم در انتهای موج e قرار داشت و پیشبینی یک صعود و یک نزول دیگر را برای انتهای این کارکشن داشتیم.
به موج شماری نئوویو خودرو که در کش دیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :
همانطور که ملاحظه میکنید دو موج f و g به خوبی شکل گرفتهاند و هم اکنون به انتهای موج g نزدیک میشویم.
طبق این سناریو انتظار داریم نزول سنگین و زمانگیر خودرو در آبان ماه تمام شود و این سهم وارد روند صعودی بعدی شود بنابراین به لحاظ الگویی انتظار الگویی پیچیدهتر از زیگزاگ برای موج g از D ندارم.
با توجه به تجمیع انجام شده از دید من امکان گسترش بیشتر الگو وجود ندارد و اگر رخ دهد قطعا شمارش درجات بزرگتر با مشکل روبرو خواهد شد.
پس از بازگشت قیمت مجددا این تحلیل را آپدیت میکنیم و در مورد حد ضرر و تارگتها صحبت خواهیم کرد.
آپدیت دوم : 1 تیر 1401
در موج شماری خودرو که حدود 8 ماه پیش ارائه کردیم به دنبال تکمیل زیگزاگ در موج g و در غالب الگوی زیگزاگ بودیم. پس از تکمیل موج g حرکت صعودی این سهم آغاز شد که باعث افزایش 73 درصدی قیمت این سهم شد.
هر چند حرکت پساالگویی برای دیامتریک در ابتدا مناسب بود اما زمانگیر شدن صعود پس از g و همچنین نزول چند روز گذشته هر دو نشان دهنده توسعه بیشتر الگوی قبلی است.
به موج شماری نئوویو خودرو که در کش دیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :
همان طور که مشاهده میکنید موج D را باید به صورت الگوی سیمتریکال مورد بررسی قرار دهیم. این موج زمان بسیار بسیار زیادی صرف کرده است به طوری که اگر گسترش بیشتری پیدا کند (به خصوص اگر به سمت کف قبلی حرکت کند) از هم درجه بودن با امواج قبلی خارج میشود!
زمان نرمال موج i حدود 4-3.5 ماه است یعنی از محدوده اواخر تیر ماه 1401 به بعد انتظار داریم رالی خودرو شروع شود.
الزام موج i از این سیمتریکال این است که باید به محدوده 165-170 تومان برسد ، از طرفی الزامات دیگر این موج را محدود میکند که کف جدیدی ثبت نکند یعنی نتیجۀ دو پارامتر فوق این است که این موج باید نزدیک کف قبلی شود اما کف جدیدی ثبت نکند.
شمارش جایگزینی برای این سهم وجود دارد که به لحاظ تریدی دقیقا به موازات تحلیل فوق است و با اتمام این ریزش رالی بعدی شروع خواهد شد اما در سناریو جایگزین هیچکدام از الزامات خاص موج i که در بالا ذکر شد وجود ندارد و نظر شخصی من این است که احتمال رسیدن قیمت به 165 تومان بسیار اندک است.
اگر بعدا نیازی شد در مورد سناریو جایگزین صحبت خواهیم کرد.
خلاصه و نتیجۀ تحلیل :
طبق تحلیل الیوتی خودرو که انجام شد انتظار داریم موج نزولی فعلی روی یکی از نواحی زیر خاتمه یابد :
1- ناحیۀ 195 تومان
2- ناحیۀ 175 تومان
نواحی متعددی بین 165 تا 200 تومان برای پایان موج نزولی فعلی میتوان محاسبه کرد که عملا جزو کلاسترهای همین دو سطح فوق هستند و ذکر نمیشوند.
سلام، تحلیل جدید خودرو رو آپدیت نکردید؟
ما الان در موج B خودرو قرار داریم؟ انتهای این موج کجاست؟
درود
در هفته جاری این تحلیل به روز خواهد شد
با سلام خدمت استاد گرامی
وقتتون بخیر
لطفا تحلیل خودرو اپدیت بفرمایید
با عرض سلام خدمت استاد عزیز
با توجه به روند موج g که تا به امروز حرکتی که خصوصیات پسا موجی داشته باشد و دلالت از اتمام موج g و در ادامه اتمام حرکت دیامتریک و ورود به فاز جدید را بدهد دیده نشده .ایا دیدگاه خاصی در شرایط فعلی نسبت به اتمام یا عدم اتمام موج g و روند کلی دارید؟ ممنون
درود بر شما
موج g خاتمه پیدا کرده است اما چون پساالگویی دیامتریک کند است دو سناریو مبنی بر گسترش بیشتر باید بررسی شود ، یکی وجود ایکس موج پس از دیامتریک و دیگری موج H از الگوی سیمتریکال.
ممنون و تشکر
استاد وقت بخیر
تشکر بابت تحلیل به موقع شما گروه خودرو
تقاضا دارم گروه بانک رو مد نظر قرار بدین
و سهم وتجارت رو نیز بررسی کنین
مرسی🙏
سلام به جناب استاد حیدرپور
از آنجا که در نزولی که از مرداد 99 داشتیم، همه موجها در بازه زمانی مشابه و نزدیک به هم تشکیل شده و به لحاظ قیمتی موجهای فرد به جز موج a تقریبا هم اندازه و موجهای زوج به جز d تا حدود قابل قبولی هم اندازه هستند، و اینکه مجموع زمان موجهای A، B، C هنوز از موج D که تاکنون فرص شده بیشتر است، سیمتریکال بودن موج D را چقدر محتمل می دانید؟
سلام
شرایط توسعه الگوها در حال حاضر را می توان با وضعیت شاخص کل سنجید ، اگر شاخص کل با مثلث خاتمه پیدا کند و وارد روند صعودی شود این سهمهای لیدر محور نیز توسعه بیشتری پیدا نمی کنند.
سلام استاد خسته نباشید
استاد این تحلیل ایا هنوز پابرجاست؟
اگر هست الا باید در موج اخر نزول یعنی موج Gباشیم درسته؟
سلام استاد ما تو خودرو تک سناریو هستیم ؟