موج شماری خودرو (13)

برای موج شماری خودرو دو سناریو را مد نظر قرار داده‌ایم و هم اکنون می‌خواهیم در ادامه تحلیل قبلی این سهم ، به بررسی همان سناریوی قبلی بپردازیم و نیازی به سناریو جدید نیست.

در سناریوی پیش رو نقطه شروع شمارش را سقف مرداد 99 در نظر گرفته‌ایم و طبق تحلیل قبلی که در قالب ویدیو در بهمن 99 ارائه شد به دنبال تشکیل الگوی دیامتریک هستیم.

در صورت نیاز به مطالعه تحلیل قبلی می‌توانید به ” تحلیل نئوویو خودرو (12) ” رجوع بفرمایید.

در حال حاضر با تشکیل امواج بیشتر 5 موج از دیامتریک تشکیل شده است . لازم به ذکر است پتانسیل تشکیل الگوی مثلث با این 5 فاز کارکشن بسیار اندک است از این رو به بررسی آن نمی‌پردازیم.

به موج شماری خودرو که در کش دیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :

موج شماری خودرو (13)

موج شماری خودرو (13) توسط حسین حیدرپور

همان طور که در نمودار مشاهده می‌کنید طبق شمارش نئوویو خودرو موج نزولی e به خاتمه خود نزدیک می‌شود و انتظار داریم پس از تکمیل این موج ، موج صعودی بعدی در قالب موج f آغاز شود.

در نمودار بالا موج g ناقص در نظر گرفته شده است اما می‌دانیم این موج می‌تواند کف جدیدی نیز ثبت کند. به نظر می‌رسد چنین چیزی بعید باشد چرا که خودرو نسبت به سقف خود بیش از 80 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است و از طرفی این میزان کاهش قیمت ، بیشترین مقدار در طول 28 سال گذشته بوده است ، لذا اگر این سهم می‌خواهد صعود خوبی پس از این کارکشن داشته باشد ، منطقی است پس از این ابر سقوط یک انتهای ناقص داشته باشد.

اگر در تحلیل نئوویو خودرو چنین چیزی رخ ندهد ، صعود بعدی این سهم تا حد زیادی ضعیف خواهد شد.

انتظار منطقی آن است که در خرداد ماه 1400 اصلاح موج e خاتمه یابد و وارد کارکشن بعدی در قالب موج f شویم.

خلاصه و نتیجه تحلیل :

با توجه به این که خودرو در کنار سایپا لیدر گروه خودرویی و در بسیاری از اوقات لیدر کل بازار سرمایه هستند ، هیچ گاه تصور نمی‌شد قیمت این سهم به زیر 200 تومان نفوذ کند و از 1/3 شدن به سمت 1/4 شدن برود. هر چند به نظر می‌رسد شرایط بازار تا حدی دستخوش مسائل سیاسی شده است و علاوه بر آن  گروه خودرو به گروگان قیمت گذاری دستوری در آمده با این حال حتی با وجود اعمال دامنه نامتقارن در طول ماه‌های اخیر الگوپذیری این قسمت مشکلی ندارد و میزان مشارکت در حد معقول و منطقی است.

برای انتهای این کارکشن خودرو 4 ناحیه حمایتی مهم محاسبه شده است که پس از تکمیل ساختار موجی توجه به آنها الزامی است :

1- ناحیه 164 تومان (مینور)

2- ناحیه 150 تومان

3- ناحیه 139 تومان

4- ناحیه 125 تومان

رسیدن قیمت به ناحیه 1 و 2 هم دور از انتظار بود! چه برسد به نواحی بعدی! و شخصا بیشتر انتظار رنج شدن را دارم تا این که خودرو به ناحیه 3 و 4 برسد با این حال تا شاخص کل بورس به حمایت کلیدی خود نرسد ، سهم های بزرگ بازار نفس راحتی نخواهند کشید.

موج شماری خودرو در اواخر تابستان و در انتهای موج g آپدیت خواهد شد.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 4 خرداد 1400

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

اشتراک این مطلب در شبکه‌های اجتماعی

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *