موج شماری نئوویو وتوصا (1)

برای موج شماری نئوویو وتوصا از کش دیتای خرداد 97 به بعد استفاده کرده ایم. تحلیل قسمت های قبلی انجام شده ولی فعلا به کار ما نمی آید و ارائه نمی شود و همین که می دانیم ناحیه رنج قبل از شروع شمارش ما ، موج E از یک فعالیت مثلثی بسیار بزرگ بوده است کفایت می کند.

این سهم از ابتدای تابستان 97 وارد روند صعودی خوبی شده است که شامل قسمت های صعودی نسبتا شارپ و قسمت های رنج زیادی است. نکته قابل توجه ریزش های اندک در نواحی رنج است که با توجه به مومنتوم بالای بازار در طول دو سال گذشته قابل توجیه است.

به لحاظ نئوویوی در تمامی قسمت های صعودی و رنج الگوهای کارکشن استاندارد و غیر استاندارد زیادی تشکیل شده است که با توجه به قوانین مجموعه این ها نمی تواند یک الگوی غیراستاندارد الیوتی شود.

به موج شماری نئوویو وتوصا که در کش دیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید :

موج شماری نئوویو وتوصا (1)

موج شماری نئوویو وتوصا در نئوویو سنتر – کش دیتای ماهانه

بر اساس تحلیل نئوویو وتوصا به نظر می رسد هم اکنون در موج e از E قرار داریم. هنوز موج E تکمیل نیست اما به نظر می رسد الگوی دیامتریک در آن در حال تشکیل است.

با توجه به تحلیل زمانی انجام شده ، به نظر می رسد بین 2-1 ماه آینده موج E خاتمه یابد و سپس قیمت وارد ناحیه رنج دیگری شود.

البته قابل توجه این که قسمت ابتدایی در نواحی رنج ، حتما ریزش مناسبی را تجربه خواهند کرد. فعلا راجع به قسمت رنج خیلی زود است صحبت کنیم اما زمانی در محدوده ی 4 ماه ، اصلاح زمانی مناسبی برای این قسمت می باشد.

خلاصه و نتیجه تحلیل :

روند بلند مدت سهم صعودی ارزیابی می شود و تا زمانی که الگوی بزرگتر به انتهای خود نزدیک نشده معامله گران بلند مدتی می توانند به نگهداری سهم بپردازند.

اما روند میان مدت سهم حتما با نوساناتی همراه است و به نظر می رسد پس از 1-2 ماه آینده که روند صعودی ادامه پیدا می کند ، معامله گران کوتاه مدتی باید از سهم خارج شوند و تا انتهای موج F برای ورود مجدد منتظر بمانند.

هم اکنون که در موج E هستیم ، اهداف قیمتی این موج می تواند نواحی زیر باشد :

1- ناحیه 1025-944 تومان

2- ناحیه 1215-1160 تومان

3- ناحیه 1675-1580 تومان

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 6 اردیبهشت 99

مجموعه آپدیت‌های سریع

آپدیت اول : 19 مهر 99

طبق موج شماری نئوویو وتوصا که در بالا مشاهده می فرمایید پیش بینی حرکت صعودی را در قالب موج E از دیامتریک کرده بودیم که این موج صعودی رخ داد و زمان افراطی صرف کرد.

این سهم علاوه بر این که به همه ی اهداف خود رسید فاصله زیادی از تارگت سوم ما گرفت که تا کنون فرصت نکردیم این سهم را آپدیت کنیم.

با توجه به این که هم اکنون موج E تکمیل شده است و وارد موج F شده ایم ، ساختار موج D را کمی توسعه داده ام تا بتوانیم تحلیل دقیق تری ارائه کنیم.

به تحلیل نئوویو وتوصا که در کش دیتای ماهانه و پس از افزایش سرمایه به روز شده است دقت فرمایید :

تحلیل نئوویو وتوصا 1 - آپدیت سریع 1

تحلیل نئوویو وتوصا 1 – آپدیت سریع 1

طبق تحلیل فوق انتظار داریم موج F نیز همانند سایر بخش های این دیامتریک بخشیزه شود و زمانی بین 4 تا 6 ماه صرف کند. هم اکنون قسمت اول از کارکشن موج F به صورت زیگزاگ تشکیل شده است که آن را F3: نامیدیم توجه کنید این زیگزاگ تا کنون تقریبا 2 ماه از ظرف زمان گفته شده را صرف کرده است.

با توجه به این که الگوی زیگزاگ تمام شده است انتظار داریم این موج به صورت نرمال به اهداف زیر دست یابد :

1- ناحیه 1700 تومان

2- ناحیه 1850 تومان

3- ناحیه 2200 تومان

این سهم در ریزش دسته جمعی اخیر 47 درصد نسبت به سقف خود اصلاح کرده است و هم اکنون به ناحیه حمایتی مهمی در محدوده ی 1250 تومان واکنش مثبت نشان داده است.

تا موج F تکمیل نگردد روند صعودی پر قدرت در این سهم شکل نمی گیرد اما معامله گران ریسک پذیر می توانند از نوسان صعودی قسمت دوم از موج F استفاده نمایند.

استاپ این تحلیل را در 1200 تومان قرار دهید.

آپدیت اول : 21 اسفند 99

طبق موج شماری وتوصا که در آپدیت سریع قبلی به آن پرداختیم گفتیم موج F به احتمال زیاد بخشیزه خواهد شد و نوسان‌گیران می‌توانند از نوسان موج b از F استفاده کنند و فعلا روند صعودی قدرتمندی در این سهم برای میان مدت شکل نخواهد گرفت.

برای انتهای موج a از F ناحیه 1250 تومان را معرفی کرده بودیم که شکست و موج a تا حمایت کلیدی بعدی در قیمت 800 تومان ریزش کرد و سپس موج b آغاز شد و توانست خود را به سقف قبلی برساند.

به شمارش وتوصا که در کش دیتای ماهانه به روز شده است دقت فرمایید :

موج شماری نئوویو وتوصا (1) - آپدیت سریع (2)

موج شماری نئوویو وتوصا (1) – آپدیت سریع (2)

در حال حاضر طبق آنالیز نئوویو وتوصا در موج c از F هستیم و پتانسیل تکمیل الگوی فلت وجود دارد. به لحاظ زمانی یکی از تارگت‌های مهم موج F که در تحلیل‌های قبلی به آن اشاره شد محدوده 6 ماه بود که هم اکنون به انتهای آن نزدیک می‌شویم و انتظار داریم در فروردین ماه 1400 این ظرف زمانی پر شود.

برای انتهای موج C از فلت دو ناحیه مهم وجود دارد که باید واکنش بازار به آن ارزیابی شود :

1- ناحیه 1100-1000 تومان

2- ناحیه 800 تومان

این سهم نیز همانند اکثریت سهام‌های بازار با دستکاری در دامنه نوسان کاملا قفل است و تکلیف آن مشخص نیست از این رو تا این قانون وجود دارد ، ترید روی هیچ سهمی را شخصا توصیه نمی کنم! و چه بسا با این فرم بازار این فلت می‌تواند به مثلث نیز تبدیل شود.

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

اشتراک این مطلب در شبکه‌های اجتماعی

8 پاسخ
  1. Farid
    Farid گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    امیدوارم حالتون خوب باشه، میخواستم خواهش کنم اگه میشه این تحلیل وتوصا رو آپدیت کنید.

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      خواهش می کنم ، به زودی آپدیت می کنم.
      منتظر هستیم آقایون نسبتا محترم! دامنه نوسان را به حالت قبل برگردانند تا تکلیف نمودارها روشن شود ، همان طور که می بینید این سهم از اواخر بهمن 99 تا کنون به صورت افقی حرکت کرده است! و اظهار نظر در این شرایط کمی غیر منطقی است و احتمال خطا بسیار بالاست.

  2. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    با عرض سلام و ادب خدمت استاد:
    با این مومنتوم بازار و قدرت خودسهم وتوصا که لطف فرمودین.اگر مشکل خاصی در چند روز اینده پیش نیاد تقریا 4شنبه یا شنبه هفته اینده به ناحیه سوم قیمتی پیش بینی شده خواهد رسید.
    1)با توجه به روند رشد قیمتی وتوصا که سه شنبه 16اردیبهشت یک روز فقط منفی شد ..میتوان این روز منفی رو به عنوان e از E دانست؟
    2) ایا اهداف قیمتی دیگری قبل از رسیدن به اصلاح F نسبت به شرایط فعلی بازار متصور است؟
    2)با توجه به اینکه اینده مارکت وتوصا رو خوب دیدید برا ی اینده …ایا ممکنه است که با رشد فعلی در صورت ورود به F اصلاح کمی داشته باشیم و ارزش اینکه فعلا خارج و در انتهای F ورود وارد بشیم نداشته باش نهایت نصف معامله بسته بشه و نصف باز .

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      احتمالا منظور شما در اولین قسمت سوال موج f از E بوده که با توجه به تایم کش دیتا چطور یک روز اصلاح می تواند موج f از تحلیل ماهانه باشد مگر در حالت خاص که این روز دقیقا در ابتدای ماه بعد قرار گیرد!
      اهداف قیمتی را می توانیم با گسترش امواج به روز کنیم و اهداف بالاتری را محاسبه نماییم.
      اگر اصلاحی مشابه با B یا D شما را اذیت نمی کند ، مشکلی نیست و می توانید خارج نشوید ، این مباحث بیشتر مرتبط با دیدگاه زمانی شما و مدیریت پوزیشن شما دارد.
      در ضمن آقا بیوک عزیز ، سوالات تخصصی مربوط به الگوها را فقط از طریق پشتیبانی کارآموزان نئوویو سنتر بپرسید و در مورد خود سهام ها در قسمت کامنت هر سهم در خدمت شما هستیم.

    • آقا بیوک
      آقا بیوک گفته:

      با عرض سلام و تشکر از جواب و توجهتان
      چشممممممممممم

    • الیوت کار
      الیوت کار گفته:

      با سلام و دورود بر استاد عزیز
      یه سوال باوتوجه بخ اینکه موج b سقف موج a رو زده میشه طبق منطق نئو ویو نتیجه گرفت که قدرت خریدارا زیاد هست و موج بعدی میتونه موج قوی باشه ؟
      و اینکه موج c نمیتونه کف موج a رو بزنه هر چند که غیر ممکن نیست ولی طبق فرموده نابغه بی همتا جناب گلن نیلی خیلی بعید هست

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *