الگوی مثلث خنثی خپارس (4)

در موج شماری نئوویو خپارس (3) به دنبال انتهای موج D از الگوی مثلث خنثی خپارس بودیم و برای محاسبه انتهای موج D کانالی را ترسیم کردیم و 3 ناحیه مقاومتی ذکر کردیم و مشاهده کردیم که دقیقا طبق تحلیل قیمت به ناحیه اول واکنش مثبت نشان داد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد تحلیل قبلی روی عبارت تحلیل نئوویو خپارس (3) کلیک کنید.

در ابتدا به تحلیل نئوویو این سهم که در کش دیتای ماهانه بروزرسانی شده است نگاه کنید :

الگوی مثلث خنثی خپارس

الگوی مثلث خنثی خپارس – کش دیتای ماهانه

همان طور که ملاحظه می کنید انتهای  موج D از الگوی فوق پیچیده و چند ساله خپارس روی ناحیه 150 تومان و دقیقا روی همان کانالی که تخمین زده بودیم تمام شده است.

اما هم اکنون باید دنبال چه باشیم؟

سناریوی مثلث خنثی تا کنون به درستی عمل کرده است و طبق این سناریو همان طور که در تحلیل بدان اشاره شد پس از موج D صعودی ، موج E به صورت نزولی/ رنج تشکیل خواهد شد.

میزان رنج بودن این قسمت خیلی بیشتر از جنبه ریزشی آن جلوه می کند و کف این ناحیه در محدوده ی 100-120 تومان قرار دارد و ریزشی بیش از این مد نظر ما نیست.

در نوساناتی که در این ناحیه رنج پیش بینی می کنیم ، حداکثر آنها نباید خط روند BD را مورد تجاوز قرار دهد وگرنه این سناریو به شدت زیر سوال می رود و احتمالا باید به دنبال الگویی دیگر باشیم.

تمام کارکشن های رنج در موج E می توانند تشکیل شوند و از هم اکنون نمی توان راجع به آن نظر قطعی داد اما انواع  فلت و مثلث بسیار محتمل است که با پیشروی امواج بهتر می توانیم راجع به آن نظر تکنیکی دهیم.

در نمودار بالا به صورت پیش فرض ، سناریوی فلت را پیش بینی کردیم.

نکته حائز اهمیت که دوست دارم به آن بپردازم بحث هم درجه بودن موج E با سایر امواج این مثلث است.

ابتدای این مثلث از اوایل سال 1395 آغاز شده است و امواج A ، B ، C و D از این مثلث به طرز عجیبی در تایم فریم ماهانه کامپلکس شده است از این رو نباید انتظار داشته باشیم موج E از این مثلث یک موج ساده باشد.

نزول چند روز اخیر حداقل های قیمتی را برای موج E از این مثلث پاس می کند اما سوال این است آیا این تک موج می تواند موج E باشد؟

طبق مطالب گفته شده جواب قطعا خیر است و این فاز نزولی فقط می تواند قسمت اول از موج E باشد و به نظر می رسد حداقل زمان مصروف توسط موج E باید در محدوده ی 4-6 ماه طول بکشد.

اگر قیمت قبل از صرف زمان گفته شده بالای خط روند BD تثبیت شود این الگو فیلد می شود.

خلاصه و نتیجه تحلیل :

سیگنال خرید این الگو برای بار چندم زمانی صادر می شود که موج E خاتمه یابد و لذا در تایم فریم ماهانه سیگنالی مبنی بر خرید وجود ندارد و باید صبر کرد.

اگر می خواهید از نوسانات این قسمت رنج استفاده کنید باید این قسمت را در تایم فریم هفتگی مورد بررسی قرار دهید که هدف تحلیل فعلی این نیست و در بروزرسانی های بعدی در صورت نیاز به آنها می پردازیم.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 3 آبان 98

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

4 پاسخ
  1. حسین حیدرپور
    حسین حیدرپور گفته:

    درود بر شما
    خواهش می کنم
    برای همه نماد ها نباید یک نسخه واحد پیچید هر چند صحبت شما به صورت تجربی درست است و معمولا این ها به صورت دست جمعی حرکت می کنند.
    چند سهم دیگر را در طول این هفته برروزرسانی می کنیم و اون موقع با دید بهتری می توانیم به مجموعه خودرو نگاه کنیم.

    پاسخ
  2. آرش
    آرش گفته:

    با سلام
    تشکر از این تحلیل زیبا.
    آیا در سایر نمادهای خودرویی هم شروع رشد حدود 6 ماه دیگه خواهد بود؟
    چون معمولا رشدهای خوب با هم اتفاق میافتن برای این گروه.
    تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *