تحلیل نئوویو وساپا (1)

برای تحلیل نئوویو وساپا از کش دیتای ماهانه سال 98 به بعد استفاده کرده ایم. با توجه به تحلیل تایم بالاتر به نظر می رسد قبل از این حرکت شارپ الگوی دابل تری بزرگی شکل گرفته است که هم اکنون مد نظر تحلیل ما نیست و صرفا در این تحلیل قصد داریم به حرکت پسا الگویی آن بپردازیم.

در ابتدا توجه کنیم وساپا تک سناریو نیست اما هر دو سناریو هم جهت هستند لذا صرفا به سناریوی محتمل می پردازیم و اگر در آینده لازم باشد ، سناریوی دوم نیز ذکر می شود.

طبق این سناریو به نظر می رسد وساپا در حال تشکیل الگوی زیگزاگ قدرتمندی است که هم اکنون در موج 3 از c از این الگو قرار داریم. ریزش های چند روز اخیر احتمالا ما را وارد موج 4 از c کرده است. شرط این امر آن است که تا قبل از تاریخ 1 شهریور سقف جدیدی ثبت نشود وگرنه این اصلاح صرفا یک ریز موج اصلاحی درون موج 3 از c اصلی خواهد بود و در این صورت انتظار داریم موج 4 اصلی در محدوده ی مهر ماه رخ دهد.

به تحلیل نئوویو وساپا که در کش دیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید :

تحلیل نئوویو وساپا (1)

تحلیل نئوویو وساپا در نئوویو سنتر – کش دیتای ماهانه

توجه کنیم که اهداف امواج 3 و 5  به صورت شماتیک ترسیم شده و تارگت آن در بخش های بعدی محاسبه می شود که باید بدان توجه داشت.

به لحاظ زمانی دو تارگت مهم یکی در مهر 99 و دیگری در فروردین 1400 قرار می گیرد که به نظرم بعید به نظر می رسد تا فروردین 1400 این موج طول بکشد هر چند امکان پذیر است.

خلاصه و نتیجه تحلیل :

با توجه به موج شماری نئوویو سرمایه گذاری سایپا به نظر می رسد اصلاح چند روزه اخیر فرصت خریدی را برای جا ماندگان محیا کرده است و انتظار داریم وساپا روی یکی از دو حمایت ناحیه 1970 تومان و یا ناحیه 1700-1600 تومان باز گردد.

به نظر نمی رسد این سهم اصلاح عمیقی در پیش داشته باشد و بخواهد زیر 2000 تومان تثبیت شود. با مشاهده علائم بازگشتی می توانید اقدام به ورود کنید و حد ضرر خود را 5 درصد زیر کندل بازگشتی قرار دهید.

طبق آنالیز نئوویو وساپا با خاتمه اصلاح و شروع موج صعودی این سهم می تواند در کوتاه مدت اهداف زیر را داشته باشد :

1- ناحیه 3375-3160 تومان

2- ناحیه 5700 تومان

3- ناحیه 7100 تومان

4- ناحیه 8800 تومان

پس از پایان اصلاح و تشکیل کف جدید ، تارگت ها را در صورت لزوم به روزرسانی می کنیم.

برای مشاهده تحلیل بعدی به ” موج شماری نئوویو وساپا (2) ” رجوع فرمایید.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 22 مرداد 99

پادکست این تحلیل را گوش کنید

مجموعه آپدیت‌های سریع

آپدیت اول : 13 مهر 99

در تحلیل نئوویو وساپا که ارائه شد به دنبال موج 4 ای بودیم و برای خرید این سهم دو حمایت کلیدی مشخص کردیم. قیمت به این دو حمایت هیچ واکنشی نشان نداد و با صف فروش این حمایت ها شکسته شد از این رو تا کنون هیچ سیگنال خریدی برای این سهم صادر نشده است.

با توجه به بازگشت زیادی که رخ داده به وضوح مشخص است موجی که در آن هستیم ایمپالس نیست و به احتمال زیاد از جنس کارکشن است. البته موج اول که آن را 1 نامیدیم همچنان می تواند ایمپالس قلمداد شود.

در ابتدا به بروزرسانی تحلیل نئوویو وساپا که در کش دیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید :

تحلیل نئوووی وساپا 1 - آپدیت سریع a

تحلیل نئوووی وساپا 1 – آپدیت سریع اول

با توجه به بازگشت زیاد موج نزولی نسبت به پیش بینی که انجام داده بودیم ، تحلیل باید تغییر کند. البته کلیات وجود موج C بزرگ و اهداف کاملا پابرجاست و فعلا هیچ تغییر در آنها رخ نداده است اما الگویی که ما را به این اهداف خواهند رساند به نظر ایمپالس روند دار نیست.

دو سناریوی هم جهت برای این تحلیل در نظر گرفتیم که هر دو می تواند صحیح باشد و با توجه به رفتار امواج بعدی باید در مورد انتخاب آنها اظهار نظر کرد.

یکی از سناریوها برای موج C بزرگ که هم اکنون می خواهم در مورد آن صحبت کنم ، تشکیل الگوی زیگزاگ با موج b به صورت مثلث خنثی است. طبق این سناریو هم اکنون موج c. از b خاتمه پیدا کرده است و صعودی که در پیش داریم موج d. از مثلث خواهد بود.

نکته ی تریدی که فعلا به درد ما می خورد تحلیل ریزش اخیر است که در آن به وضوح الگوی زیگزاک تشکیل و تکمیل شده است. اگر سناریوی فوق درست باشد انتظار داریم با افزایش تقاضا در سطح 1100-1000 تومان حرکت صعودی به عنوان موج d. از سناریوی مذکور رخ دهد. دوستانی که مایل به خرید سهم در ناحیه مذکور هستند حد ضرر این تحلیل در ناحیه 900 تومان قرار دارد.

برای اهداف به خود تحلیل اصلی رجوع فرمایید.

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

30 پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      در کانال خدمت دوستان گفتم سعی می کنم همه ی تحلیل های سایت را به روز کنیم. این کار زمان بر است و از دیروز شروع شده است.
      موفق باشید

  1. محسن
    محسن گفته:

    سلام پوقتتون بخیر امکان داره یک تحلیل جدید از وساپا بزارید؟ الان خیلی بیشتر از مواردی که تحلیل شده ریزش کرده

    پاسخ
  2. صدرا
    صدرا گفته:

    سلام استاد خسته نباشید. با توجه به اینکه اگر فردا نیز سهم منفی باشد موج چهارم وارد موج یک میشود و تشخیص الگوی ایمپالس fail میشود، نظرتون در مورد چارت و نوع الگو چیست؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      این اصلاح همانند بسیاری از سهم ها به واسطه هیجان زیاد ، اصلاح بسیار افراطی داشته است و فعلا در محدوده ی تحلیل هیچ بازگشتی مبنی بر ورود مشاهده نشد.
      هم اکنون دو سناریو مطرح است که در آپدیت سریع به آن می پردازیم ولی مهمترین آنها تمام نشدن موج 2 اصلی است.

  3. امیرحسین
    امیرحسین گفته:

    سلام استاد
    با توجه به برگشت سهم و تشکیل کف 1500 تومانی، میشه لطفا تارگت هارو بهینه کنید؟

    پاسخ
  4. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    با عرض سلام استاد
    کاش جلو این صفحه ها مثل فروم یا چت باز بود تا جواب بعضی ها رو شاگرد… شاگرد تون جواب بده که کمترینش من باشم .
    به جرات خودم بعد از بیش از 12 سال یادگیری که از دهه هشتاد به استناد …… مقالات و بحث هام در اینترنت ثبت و ضبط هست و خودمم تحصیل کرده رشته بورس و سهامم در دانشگاه ….به جرات در بحث امواج از شاخصترین اساتید مطرح هستید . و من با تمام وجود از اینکه ازتون بهره بردم خوشحال و راضی هستم و باز با همه وجود هرچند با این فاصله بسیار دور باز دنبال شرایطم که حتی ارزش اونو داره که یک دوره هم خصوصی بیام و مطلب یاد بگیرم …متاسفانه بعضی وقتا میبینم ….بعضی ها بدون مقدمه و حتی یک جلسه اشنایی خیلی بدون نزاکت و با ادبیات نسنجیده سوال میپرسن ….عطف به بحثی یه تو کلاس داشتیم ….من بارها عرض میکنم مفت خور در این بازار زیاده …برا پول از دست دادن میلیونهااااا راضی هستن ….بحث اموزش میشه برا پول خرج کردن اونم شاید یک دهم پولایی که از دست میدن ….میگن چیرااااااا(استاد با لهجه خودم بخونی هاااا:((((…..)

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام آقا بیوک عزیز
      هر چند بیش از 99 درصد بازدیدکنندگان ما افراد با فهیم و با شعوری هستند اما از بین این هزاران نفر بالاخره ممکن است فرد نخاله و لاابالی پیدا شود که طلبکارانه برخورد کند. تمامی تحلیل های تخصصی در این سایت که ساعت ها برای آنها زمان صرف شده است ، رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد و به کسی طلب کار نیستیم.
      به هر حال تعداد انگشت شماری بی کار و الاف داریم که هر آن چه لایق خود و خانواده خودشان است می نویسند و فرار می کنند! در حالی که ما کسی را اجبار به حضور در اینجا نکردیم.
      براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

  5. farhad
    farhad گفته:

    موج a سه موجی هست،مشکل درجه هم به وضوح معلومه،خط روند 0-2 هم که بخشی از موج 1 میشکنه ،پیامم که میدیم ناراحت میشید

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      شما تا چند روز پیش از من در مورد فایل های آموزشی استاندارد سوال می کردید که چگونه باید مطالعه کنید و از مطالب من در آوردی دوری گزینید! اما هم اکنون با خرید همان پکیج های سراسر بی کیفیت و یادگیری ابتدایی و گاها اشتباه مطالب ادبیات خود را به عنوان تحلیل گری با سابقه تغییر داده اید که اشتباهاتی ابتدایی چون بحث درجه یا خط روند 2-0 را به بنده گوشزد می کنید!
      به نظرتون نمیاد فردی که بیش از 100 دوره آموزشی خصوصی و نیمه خصوصی تا کنون برگزار کرده و هزاران تحلیل انجام داده نمی تونه چنین اشتباهات مسخره و پایه ای رو انجام بده؟؟؟؟ و به جای اینکه تصور کنید من اشتباه کردم ابتدا در خودتون به دنبال جواب این سوالات باشید؟؟؟؟
      تحلیل های من بی نفص نیست ولی این که شما با کم سوادی و فهم اشتباه در زمینه نئوویو مسائلی را با ادبیات تند گوشزد می کنید که وجود خارجی ندارد و همچنین این کار را برای تحلیل های مختلف بارها تکرار می کنید باعث می شود تذکرات تندی از سوی من دریافت کنید. هیچ کدام از اشکالاتی که شما از تحلیل های قبلی و این تحلیل گرفتید ئرست نیست اما شما اصرار دارید که درست می گید! و این اصرار بیجای شما باعث شده به شما چندین باز تذکر دهم وگرنه نظر شما هر چند هم اشتباه باشه ، همیشه منتشر میشه و هیچ مشکلی هم در این زمینه نداریم.
      توصیه می کنم بهتون به خودتون فرصت بدید تا مطالب براتون جا بیفته ، حداقل 30-40 تا تحلیل انجام بدید ، حداقل 4-5 بار کتاب رو مطالعه بکنید ، یک مقداری تحلیل ها و کارگاه های استاد نیلی رو دنبال بکنید تا مطالب اشتباهی که یاد گرفته اید رو متوجهش بشید ، بذارید یک سالی تجربه کسب کنید و مهر تحلیل گری شما خشک بشه بعدا تشریف بیارید ببنید آیا ما 2-0 و درجه را رعایت کردیم یا نه!
      مطلبی ننویسید که بعدا خودتون ببینید خندتون بگیره!
      این آخرین باری است که خدمت شما تذکر می دهم و اگر تکرار شود ، به هیچ عنوان کامنت های شما منتشر نخواهد شد.

  6. MojtabaArabi
    MojtabaArabi گفته:

    سلام استاد حیدرپور عزیز امکانش هست سهم خفولا رو یه تحلیل کنید وببینید درنمودار کش دیتای دوهفتگی موج ۴ رو تکمیل کرده یا نه یا احتیاج به تایم زمانی بیشتری داره؟(اگه اسباب زحمت نیست یه تحلیل کامل برام بزارید) ممنون ازلطف و زحمات جنابعالی

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      کش دیتای دو هفتگی اصلا نداریم. این سهم در واچ لیست قرار خواهد گرفت.
      لطفا نظرات و درخواست های غیر مرتبط با پست ها را فقط از طریق فرم تماس با ما ارسال فرمایید.

  7. مرتضی
    مرتضی گفته:

    استاد حیدرپور سلام
    ببخشید ایا موج Aاز زیگزاگ در تایم پایین تر باید ایمپالس باشه
    چون در این تایم فریم یک تک موج است

    پاسخ
  8. farhad
    farhad گفته:

    سلام
    ممنون بابت تحلیل خوبتون

    به نظرتون هر یک از این دو سناریو رخ بده با توجه به اینکه موج b زیگزاگ جاری شده و نشان از قدرت زیگزاگ می باشد
    آیا میتوان انتظار داشت که در بلند مدت روند صعودی ادامه دار باشد؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      دوست عزیز شما با اختلاف نیم ساعت کامنت گذاشته اید و برای دریافت پاسخ عجله دارید!
      کمی شکیبا باشید ، تمامی کامنت ها از یک ساعت تا حداکثر چند روز پاسخ داده خواهد شد.

    • farhad
      farhad گفته:

      آخه من قبل اینها کامنت گذاشتم ولی جوابمو ندادید،یه سوال دیگه ام دارم تو اون موج یکی که ممتد در نظر گرفتید بخشی از موج یک خط روند 0-2 رو قطع میکنه مگر این از الزامات نیست؟

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *