تحلیل نئوویو شاخص کل بورس (12)

در تحلیل نئوویو شاخص کل که اسفند 98 ارائه کردیم به اهداف صعودی در محدوده ی 900 هزار واحد اشاره کردیم. با توجه به مومنتوم بالای بازار مقدار شاخص علاوه بر هدف چهارم به هدف بعدی در محدوده ی 1 میلیون واحد نیز رسیده است و پس از پر شدن ظرف زمانی نرمال وارد اصلاح شد.

در تحلیل صوتی قبلی به اهمیت انتهای اردیبهشت ماه ( با تلرانس دو هفته ای) اشاره کردیم و گفتیم شاخص کل به لحاظ قیمتی و زمانی می تواند گسترش بیشتری یابد اما به خاطر رعایت شیب کانال کشی این الگو بهتر است روی همین تارگت زمانی وارد اصلاح شود.

در صورت نیاز به مطالعه تحلیل قبلی می توانید به ” آنالیز نئوویو شاخص کل (11) ” مراجعه فرمایید.

در ابتدا به بروزرسانی تحلیل نئوویو شاخص کل که در کش دیتای ماهانه انجام شده است دقت فرمایید تا پس از آن به توضیحات تکمیلی در این  مورد بپردازیم :

تحلیل نئوویو شاخص کل بورس (12)

تحلیل نئوویو شاخص کل در نئوویو سنتر – کش دیتای ماهانه

طبق نمودار موج E به 1 میلیون و 50 هزار واحد رسیده است (محدوده ی مقاومت روانی 1 میلیون واحد) و سپس چند روزی است وارد فاز نزولی شده است و با توجه به مومنتوم  این نزول می توان گفت به احتمال زیاد ، این فاز نزولی شروع موج F از الگوی دیامتریک است.

اما در موج F چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

در این موج  الگوی کارکشنی رنج (بدون روند) تشکیل می شود و انتظار تشکیل کارکشن هایی با قابلیت ریزش سنگین وجود ندارد.

به لحاظ زمانی انتظار داریم موج F از الگوی دیامتریک زمانی بین 2 تا 4 ماه صرف کند. با توجه به تحلیل زمانی هر چقدر این اصلاح زمان کمتری صرف کند انتظار داریم ریزش قیمت بیشتر باشد.

با توجه به این که اصلاح 4 ماهه منطقی تر به نظر می رسد ، روی نمودار به صورت دیفالت الگوی رنجی در این زمان ترسیم شده است. در پایان  برای تخمین عرض این ناحیه رنج می توانیم اصلاحی بین 15-25 درصد را در نظر بگیریم.

خلاصه و نتیجه تحلیل :

پس از رشد خوبی که شاخص کل در طول 3 ماه گذشته داشته است انتظار کمی استراحت کاملا منطقی است و اگر به هر علتی این اصلاح به تاخیر بیافتد ، به نظر می رسد با یک صعود افراطی در شاخص کل طرف خواهیم بود.

فعلا ناحیه زمانی آخر اردیبهشت و ناحیه قیمتی 1100000 واحد بسیار عالی عمل کرده است از این رو به محاسبه نواحی حمایتی مهم  برای موج F می پردازیم :

  1. ناحیه 950 هزار واحد (حمایت مینور)
  2. ناحیه 905 هزار واحد
  3. ناحیه 830 هزار واحد
  4. ناحیه 780 هزار واحد
  5. ناحیه 720 هزار واحد

تذکر 1 : نرمال آن است که این اصلاح حداقل به ناحیه 2 و 3 برسد و از طرفی در بدترین شرایط ممکن زیر 700 هزار واحد تثبیت نشود وگرنه کل موج شماری احتمالا دچار چالش خواهد شد.

تذکر 2 :  معمولا اصلاحی که برای سهام ها رخ می دهد حدودا 1.5-2 برابر میزان اصلاح شاخص کل می باشد (مخصوص تازه واردها)

برای مشاهده تحلیل بعدی می توانید به ” تحلیل نئوویو شاخص کل (13) ” رجوع فرمایید.

نویسنده : حسین حیدرپور

تاریخ : 29 اردیبهشت 99

پادکست این تحلیل را گوش کنید

مجموعه آپدیت‌های سریع

آپدیت اول : 24 خرداد 99

اگر شاخص کل از محدوده ی 1250000-1200000 واحد عبور کند و تثبیت شود ، وجود سناریوی موج b از F امکان پذیر نخواهد بود و همچنان در موج E هستیم.

آپدیت دوم : 7 تیر 99

در شاخص کل در محدوده ی اردیبشهت ما انتظار اصلاح را داشتیم ، هم به لحاظ قیمتی و هم به لحاظ زمانی یکی از تارگت های بسیار مهم بود که اصلاح قیمتی رخ داد و موجب کاهش 20-40 درصدی قیمت اکثریت سهام ها شد.

تعدادی از سهام ها از آن زمان همچنان در اصلاح هستند و راه خود را از شاخص جدا کردند  اما بسیاری از سهام ها با افتی که داشتند پتانسیل رشد بیشتر را پیدا کردند.

با توجه به آپدیت قبلی هم اکنون شاخص کل تک سناریو است و می توانیم بگوییم ، افتی که طبق تحلیل اتفاق افتاد ایکس موج بود و موج E در حال گسترش بیشتر در قالب الگوی ترکیبی دوگانه است.

برای الگوی استاندارد تارگتی بیش از محدوده ی  1 میلیون واحد مد نظر نبود اما برای ترکیبی دوگانه می توانیم اهداف بسیار بالاتری را مد نظر قرار دهیم.

در پادکست تحلیل به دو هدف برای گسترش بیشتر موج E در محدوده ی 1250000 واحد و 1400000 واحد اشاره کردیم و در حال حاضر مهمترین اهداف موج E را به صورت زیر محاسبه کردیم :

1- محدوده ی 1411000-1400000 واحد

2- محدوده ی 1881600-1860000 واحد

3- محدوده ی 2133000-2100000 واحد

4- محدوده ی 2995000 واحد

5- محدوده ی 3700000-3370000 واحد

همان طور که در  پادکست اشاره کردم ، شاخص کل پتانسیل افزایش قیمتی و زمانی بسیار زیادی را دارد اما اکثریت سهم ها چنین پتانسیلی را ندارند. با اصلاح انجام شده تا حدی این پتانسیل برای برخی سهم ها ایجاد شده است اما در محدوده ی شهریور و مهر مجددا انتظار داریم وارد اصلاح دیگری شویم. در آن زمان باید ساختار دوباره بررسی شود تا ببنیم آیا اصلاح ما را وارد موج F می کند یا ریز موجی در قالب موج E خواهد بود.

تنها مطلبی را که در مورد تحلیل بالا و پادکست مربوط به آن باید اصلاح کنم این است که اگر موج E به همین منوال گسترش پیدا کند ، قطعا ماندن در موج F خطایی بزرگ است! زیرا هر چه موج E زمان بیشتری بگیرد ، موج F نیز زمان بیشتری خواهد گرفت بنابراین خروج کوتاه مدتی ها و میان مدتی ها الزامی به نظر می رسد. 

ن در موج E هستیم.

آپدیت سوم : 26 مرداد 99

طبق تحلیل نئوویو شاخص کل بورس و  پیروی آن دو آپدیت سریع قبلی ، کلاستر های مهم برای موج E محاسبه و بیان شد.

هم اکنون شاخص کل به کلاستر قیمتی بسیار مهمی که در آپدیت قبلی مشاهده می کنیم واکنش نشان داده است. به لحاظ زمانی هم روی تارگت زمانی مینوری قرار گرفته است و همان طور که قبلا ذکر کردیم تارگت ماژور زمانی در محدوده ی مهر ماه 99 می باشد.

در مورد ساختار الگوی شاخص کل در آپدیت کلی که 1 شهریور ارائه می کنیم مفصل صحبت خواهیم کرد اما در اینجا می خواهم به حداکثر ریزش مجاز در قالب ریز موج های موج E بپردازیم.

اگر شاخص کل تا قبل از رسیدن به 1831000 واحد اصلاح خود را پایان دهد و از طرفی سریعا برگردد (مشابه اتفاقی که در انتهای اردیبهشت ماه افتاد) می توان این نزول را ریز موجی از موج E قلمداد کرد.

اگر چنین نشد با احتمال بالا می توانیم بگوییم که موج E خاتمه یافته و هم اکنون در موج a از F هستیم.

مطالبی که ممکن است دوست داشته باشید

64 پاسخ
  1. محمد صادقی
    محمد صادقی گفته:

    سلام استاد وقتتون بخیر
    با توجه به اینکه یک کندل هم زیر ۱۸۰۰ بسته شد میشه گفت در موج F اصلاحی هستیم و موج صعودی موج b از F هستش؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      مینیمم مقدار ریزش برای این که در موج F باشیم انجام شده است و حداکثر نرمال ریزش محدوده ی 1700000 واحد پیش بینی می شود. اما این مقادیر قیمتی فقط یکی از شرایط است. موج F حداقل 4-5 ماه باید زمان مصرف کند و احتمالا الگویی مثلثی تشکیل دهد.
      بنابراین اگر بازار بسیار شارپ برگردد و بخواهد با سرعت مسیر نزولی طی شده را جبران کند ، موج F ای در کار نیست و این ریزش صرفا ریز موجی از موج E خواهد بود.
      ریز شماری موج E احتمال گسترش بیشتر موج E به لحاظ الگویی را تایید می کند و هر چند ریزش با سرعت زیادی داشتیم اما اگر نخواهیم از استثنایی استفاده کنیم ، الگوی موج E تکمیل نیست.

  2. علی قشقاییان
    علی قشقاییان گفته:

    با سلام خدمت استاد عزیز
    ممنون از تحلیل های خوبتون که هم آموزشی هستند و هم مسیر بازار و سهم ها را بخوبی نشان می‌دهند
    به امید دیدار شما
    سلامت باشید و تندرست

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      خواهش می کنم ، ایشالا که براتون مفید باشد.
      کرونا باعث شد که بیش از این نتونیم در خدمت شما و دوستان باشیم.
      براتون آرزوی سلامتی دارم

  3. Arash
    Arash گفته:

    جناب حیدرپور سلام علیکم

    طبق فرمایشی که در کانال تلگرام داشتید شاخص خیلی قوی به تارگت سوم آپدیت سریع واکنش نشون داده و خیلی شارپ در حال افت هست که میتونه نشون دهنده پایان موج E باشه. از طرفی با توجه به پاسخی که به آخرین کامنت این پست دادید، خیلی از نشانه های پایان الگو رو میبینیم. مثل رسیدن به تارگت های قیمتی، تاییدیه هایی کلاسیک در نمودار روزانه، حتی بعضی الگوی های الیوتی مثل الگویی مشابه الگوی ترمینال‌(البته خیلی مطمئن نیستم) در نمودار و …

    به هرحال خیلی خوشحال میشم که تحلیل جدیدتون از شاخص رو در وبسیات بخونم. اما از اونجایی که شاید این تحلیل آماده شدنش مقداری طول بکشه میخواستم نظر فعلی تون رو راجع به این مسائل بدونم؟ آیا به ناحیه های پایانی الگو رسیدیم؟ آیا میشه به مثبت های احتمالی در روز های آینده به عنوان فرصت خروج اشاره کرد؟ پیشاپیش از پاسختون ممنونم.

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      امروز آپدیت سریع رو انجام می دیم و تحلیل کلی شاخص کل را یکم سهریور با بسته شدن کندل ماهانه مرداد به روز خواهیم کرد.

  4. آرش فردی پور
    آرش فردی پور گفته:

    سلام جناب حیدرپور و تشکر بابت تحلیلتون
    خواستم بدونم از نشونه های اتمام موج e و شروع f چی می‌تونه باشه؟
    مثلاً چطور میشه تشخیص داد زیاد شدن عرضه ها در بازار چهارشنبه می‌تونه در نهایت منجر به شروع f بشه یا خیر؟
    در کل زمان اتمام موج e به نظرتون حدودا کی هست؟
    ممنون از شما

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      قطعا با یکی دو روز نمی توان روی اتمام الگوی تحلیل ماهانه نظری داد ، باید چند مطلب همزمان تست شود :
      1- ساختار قیمتی پتانسیل تمام شدن دارد یا خیر
      2- روی تارگت های زمانی قرار داریم یا خیر
      3- روی تارگت های قیمتی قرار داریم یا خیر
      4- تاییدیه های کلاسیک برای پایان الگو وجود دارد یا خیر
      5- تاییدیه های الیوتی برای پایان الگو وجود دارد یا خیر
      مهترین تارگت های زمانی رو در تحلیل ذکر کردیم ، یکی اواخر اردیبهشت بود که ریزش رخ داد اما چون حرکت بعدی زمان مناسبی به عنوان اصلاح جدید نداشت ، بنابراین گفتیم قطعا موج E خاتمه پیدا نکرده است ، هر چند شواهد نشان می داد در آن نقطه پتانسیل های اتمام موج E وجود دارد اما تعدادی از پارامترها پاس نشد.
      تارگت مهم بعدی محدوده ی اواخر شهریور یا اوایل مهر است ، که دقیق تر آن را در تحلیل های برور شده بعدی اعلام خواهیم کرد ، تارگت های قیمتی هم در آپدیت سریع به روز شده است.

  5. حسین
    حسین گفته:

    سلام و وقت بخیر خدمت جناب حیدرپور,سوالی که داشتم اینه که آیا تحلیل نئو ویو در بازار فارکس کارامد هست یا خیر؟چون بازار فارکس گاها از هیچ تحلیل تکنیکالی پیروی نمیکنه,متشکر

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      این که در بازارهای دو طرفه مثل بازار مورد نظر شما تحلیل تکنیکال خوب کار نمی کند به دو مورد اشاره دارد یکی ضعف ساختاری روش تکنیکی و دوم ضعف در معامله گری.
      برای مثال تحلیل تکنیکال کلاسیک از دید من الفبای ورود به دنیای تحلیل گری است و علاوه بر این که مهم است به تنهایی خاصیتی ندارد و اگر در بازاری مثل بورس الان داره کار می کنه صرفا به خاطر مومنتوم بازار است و این مومنتوم که نباشه اونم کار نمی کنه.
      تحلیل نئوویو در بازار مذکور به خوبی کار می کنه و ضعف ساختاری ندارد اما باز بسیاری از افراد کم تجربه به دلیل ضعف در معامله گری از این هم نمی توانند در آنجا استفاده کنند و مغلوب پیچیدگی بازار می شوند.

  6. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    سلام استاد ممنون از اپتودیت ….مسیر رو برامون خیلیی شفاف کرد …بر گردنمون حق گذاشتی (راستی استاد تولدتون کی بود ……:(….

    پاسخ
  7. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    با عرض سلام و ادب خدمت استاد عزیز:
    با توجه به اثبات گسترش E و اینکه قبلا اشاره ای به امکان وقوع این حالت رو داشتید و رسیدن به لول هایی مانند یک میلیون و چهارصد هزار و در پیش رو داریم که تقریبا در بیان حضرتعالی لول مهمی بوده و اینکه بهتره در این محدوده اصلاح رو انجام بده تا در سطوح بالا ….
    حال نسبت به وضعیت کنونی …میخواستم در صورت امکان لول های پیش رو برای گسترش موج E را ایا میتوان کمی دقیق تر بیان کرد ….در صورت ارایه دیدگاهتون نسبت به حالات پیش رو بسیار ممنون میشیم(البته در مطالب قبل نوشتاری و صوتی اشاراتی فرمودین …و حال چون اصلاح اوکی نشد و ارایه دقیق لول های اصلاح رو در این صفحه بیشتر داشته و متمرکزش بودیم ….میخواستم در صورت امکان در حالت فعلی لول های گسترش رو هم دقیقا داشته باشیم)
    با تقدیرو تشکر .آقا بیوک…

    پاسخ
  8. پوراحمد
    پوراحمد گفته:

    با سلام
    ممنون از آپدیتتون.

    حرکت صعودی شاخص از اسفند ۹۷ تا مهر ۹۸ آیا با حرکت اصلاحی بعدش (یعنی از مهر ۹۸ تا آذر ۹۸) طبق قانون «حداقل یک سوم قیمت یا زمان با موج مجاور» مشکل درجه ندارند؟؟؟ چون به لحاظ قیمتی که بسیار کوچکتر میباشد و به لحاظ زمانی نیز ۳۱ درصد حرکت صعودی قبل از خود میباشد و اندکی از یک سوم کمتر است (در واقع اینجا سوال این است که چقدر انحراف از حداقل/حداکثرها قابل اغماض است؟؟).

    سپاس فراوان

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      دوست عزیز در مجموع فقط به سوالات تخصصی کارآموزان نئوویو سنتر پاسخ داده می شود اما به صورت کلی دیدگاه شما از قانون سیمیلاریتی و بالانس کامل نیست از طرفی 33.3 درصد با 31 درصد یا 30 درصد تفاوتی ندارد.
      موفق باشید

  9. سروش
    سروش گفته:

    درود. واقعاً سپاسگزارم. خیلی از سایتها و کانالها تحلیلهای بی ارزش ارائه میدن و به مباحثی مثل حمایت دولت یا ورود پول زیاد تکیه میکنن یا اهداف کودکانه مثل ۸ میلیون واحد توسط خانم م.ص ارائه میشه و با این حرفها مردم رو مثل شرکتهای هرمی و پانزی بدبخت میکنن.

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      خواهش می کنم ، فقط بحث اهداف نیست بحث نوع روش است که ما با تکیه بر چه داشته ای هدف تعیین می کنیم. وقتی با روش های ساده و ضعیف که قابلیت تحلیلی ضعیف یا متوسطی دارند ، تحلیل های فضایی ارئه می شود ، صرفا نشان دهنده ضعف علمی و اعتماد به نفس کاذب تحلیل گر می باشد.

  10. محمد
    محمد گفته:

    سلام و خسته نباشید بابت تحلیل های خوبتون
    خواهشا یه تحلیل از سمگا هم داشته باشید
    خیلی این سهم اذیت کرده و خیلی ها نیاز به راهنمایی در مورد این سهم دارند
    ممنون میشم استاد عزیز تحلیلی داشته باشید

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      لطفا در خواست تحلیل را فقط از طریق فرم تماس با ما ارسال فرمایید و دیدگاه غیر مربوط به پست ارسال نفرمایید.
      با تشکر

  11. محمد صادقی
    محمد صادقی گفته:

    سلام استاد
    با توجه به ممنتوم زیاد بازاربرای موج b از F میشه گفت موج E داره گسترش پیدا میکنه و هنوز موج F اصلاحی شروع نشده؟

    پاسخ
  12. اعتمادی
    اعتمادی گفته:

    سلام
    در الگوی دیامتریک سی ساله که بررسی کردین، پایان موج F در قیمت 92850 واحدی و پایان موج E در قیمت 89724 واحدی بود پس یه اصلاح جاری بوده. آیا نباید موجی که بعد از اصلاح جاری می آید بیشتر از 161.8 درصد از موج قبلی باشد؟
    با این احتمال، خاتمه موج G باید 4686539 واحد باشه.
    و سوال بعدی اینه که در موج f الگوی دیامتریکی که از سال 97 شروع شده، همین موج G بزرگ.
    به نظرتون بازار در حال تشکیل مثلث خنثی نیست؟ چون موج b تند تر از موج a هست و هنوز به 261.8 درصدی موج a نرسیده، پس در صورت برگشت قبل از 1311682 واحدی شاخص، میتونه یه الگوی مثلث خنثی تشکیل بده، از لحاظ زمانی هم به اندازه موج a رسیده.
    نظرتون در این موارد چیه؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      1- در تحلیل سی ساله موج F یک فلت جاری نیست و می توانید آن را یک ناقص غیر عادی در نظر بگیرید بنابراین از تاریگ 162 درصدی نباید برای تی پی مینیمم استفاده فرمایید.
      2- با توجه به بلند شدن موج b دو سناریو مطرح است که در متن و پادکست بالا بدان پرداخته شده است. یکی از سناریوها می تواند ، سناریوی شما باشد و دیگری می تواند گسترش موج E باشد چرا که شاخص کل امکان گسترش زمانی و قیمتی بیشتری دارد. عملا سهام ها دیگر جای رشد بیشتری نداشتند که با اصلاح 2 هفته ای شاخص بین 20-40 درصد اصلاح قیمتی کردند اما آنها نیز اکثرا نیازمند اصلاح زمانی بیشتری هستند. در نهایت هر دو سناریو مد نظر باشد.
      متاسفانه به دلیل وجود خنثایی در قسمتی از موج E تعدد سناریو ایجاد شده است.
      هر چند شرایط بازار را شخصا جالب نمی بینم و پایداری که در صعود باید وجود داشته باشد نیست ، همچنین واگرایی بین ارزش معاملات و روند صعودی فعلا همان سناریوی موج b از F را تقویت می کند مگر این که شرایط بازار تغییر کند.

  13. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    با سلام مجدد خدمت استاد محترم
    یک مسله ای که چند مدت هست شدیدا ذهن منو مشغول کرده و متاسفانه در اینترنت دیتا اماری لازم وجود نداره هرچند اکثر سایت های اماری …شرکت امار ایران و حتی خود سایت سازمان بورس رو گشتم و دیتا لازم نبود و شاید لازم باشه حضورا به سازمان رجوع شود ….اینکه ….:
    با مطالعه تاریخچه بورس مطلبی دیده میشه تحت این عنوان…
    سال 1370 سال پررونقی برای بازار سرمایه بود. در این سال افزایش چشمگیری هم در ارزش معاملات و هم در حجم سهام مورد معامله بازار پدید آمد.
    ارزش معاملات در این سال نسبت به سال قبل ۷۳۷درصد و تعداد سهام معامله شده ۳۶۹ درصد رشد یافت.
    این رشد به سبب عرضه سهام در مقیاس بالا از طرف سازمان‌های دولتی، ورود 29شرکت جدید به فهرست شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس، عرضه سهام به صورت نسبتا فراگیر در سراسر کشور از طریق شبکه بانکی و عرضه سهام به کارگران به نرخ‌های ترجیحی بر اساس مصوبه دولت بود. در سال 1370 سهام 98شرکت در دفعات مختلف مورد معامله قرار گرفت. اجرای قانون برنامه اول توسعه مبنی‌بر فروش سهام تمام شرکت‌های ملی شده به استثنای صنایع مادر، شرایطی را فراهم کرد تا مکانیزم بورس به عنوان ابزاری برای اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی کشور مورد استفاده قرار گیرد که البته سازمان بورس اوراق بهادار با وجود مشکلات فراوان در این راستا عملکرد موفقی از خود بر جای گذاشت.
    و در ادامه….
    از آنجا که در سال ۱۳۷۱ اقتصاد کشور دچار رکود نسبی شده بود . بورس اوراق بهادار تهران با شرایط دشواری روبه‌رو شد. در این سال آمار معاملات نسبت به سال قبل کاهش یافت. از عوامل خارجی تاثیرگذار بر بورس در سال ۱۳۷۱ می‌توان به کاهش عرضه سهام توسط سازمان‌های عمده عرضه‌کننده سهام و کاهش نقدینگی سهام (نسبت به فعالیت‌) اشاره کرد.
    و در ادامه…..
    از اواسط سال 1372 عدم عرضه سهام و جریان بیشتر منابع مالی به سوی بورس موجب شد تا شاخص قیمت سهام رو به افزایش گذارد. به هر حال حجم معاملات برای نخستین بار در طول تاریخ بورس در این سال از مرز 515میلیارد ریال گذشت. در پایان این سال شاخص قیمت به 5/403واحد رسید که نسبت به سال قبل 5/23 درصد رشد داشت. در این سال سهام 120شرکت به تعداد 97میلیون و 313هزار سهم معامله شد. ارزش معاملات این سال 515میلیارد و 607میلیون ریال بود.
    در کل از ارسال این متن قصد ارایه اخبار رو نداشتم فقط میخواستم این امر رو متوجه بشیم که با توجه با نمودارهای موجود که از اواسط 1371بررسی میشود …ظا هرا در قبل از این نمودار یک رشد شارپی داشتیم که ریزش کرده و ما از نقطه این ریزش داریم کارکشن دیامتریک رو بررسی میکنیم که شاید اگر دیتای چند سال قبل از 1372 رو داشتیم شمارش ما یک واحد زودتر انجام میشد و اتمام دیامتریک در این صورت به اواخر 1392 خواهد افتاد و رکود تقریبا 4الی 5 ساله و اتمام آن در کل ورود به فاز جدید باشد چرا که این فاز جدید جرات شکستن روند های قبلی رو پیدا کرده …شاید بتوان گفت این روند جدید رو که از سالهای 1396…1397….شروع شده رو شاید با توجه به دیتای گفته شده که در چارت نیست ….شاید حرکت بعد از 97…96….حرکتی مستقل برای بررسی باشد
    البته در کل یک نظر و دیدگاه میباشد مخصوصا که دیتای لازم در دست رس نیست ولی با توجه به متن هایی که در مورد تاریخچه ارسال کردم …به ذن قوی این دیگاه قرین به اثبات است در صورت بیان دیدگاهتون ممنون میشیم با تشکر

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      مطاللبی که شما در مورد نقطه ی شروع شمارش گفتید قطعا درسته و فقط شامل شاخص کل نیست! شامل تمامی سهم های بازار است. وقتی ما دیتای کاملی از بسیار از نمودار ها نداریم ، چاره ای نداریم تا برای تحلیل نمودار بلند مدت از کف های موجود استفاده کنیم.
      از این روست که در بسیاری از سهم ها صرفا کارکشن های آخر که به درد ترید ما می خورد مورد بررسی قرار می گیرد و نه کل چارت.
      در شاخص کل هم دیامتریک بزرگ سی ساله قطعا تحلیل غیر دقیقی است و در تحلیل آن به این مورد اشاره شده است.
      اما دیامتریک فعلی که نقطه ی شروع شمارش آن با دقت تعیین شده و انتهای کارکشن قبلی است ، اعتبار خوبی دارد حال می خوام خودش موج G از آن دیامتریک بزرگ باشد خواه موج A از کارکشن جدید.

  14. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    با سلام خدمت استاد بزرگوار:
    با توجه به موج اصلاحی که تقریبا از دوشنبه 22 اردیبهشت شروع شده و ظاهرا به صورت یک زیگزاگ در چهارشنبه 7 خرداد به قیمت تقریبی 914 هزار رسید….
    این موج به هیچ وجه از لحاظ قیمت و زمان …..موجه اصلاح برای موج E که از ابان شروع شده نیست…
    حال با برعکس شدن روند و ورود به فاز صعودی که در دیدگاه اول در مجموع این دو حرکت از لحاظ دیداری ذهنیت فلت را میدهند …ولی با سرعتی که فاز فعلی در صعود دارد و تقریبا به ضرایب لازم فیبو در فلت مابین موج A .B وجود دارد …میرسد…در حالی که توجیه زمان مابین موج A.B هنوز ایجاد نشده (حتی نصف زمان لازم)یا باید حداقل ده روز کاری دیگر این موج ثانوی در این محدوده ها حتی 1.38 موج A …که جا دارد برسد و موج B قوی شده و توجیه زمانی هم ایجاد شود …
    ولی در صورت رشد بیشتر موج فعلی …ممکن است سناریو فلت حذف شود و موج اولی با توجیه صرفا زیگزاگ و اصلاح روندی مثل روند اواخر اسفند تا اردیبهشت بوده و روند اصلاح اصلی که برای موج E را انتظار داشتیم نباشد و بعد از رشدی دیگر اتفاق بیفتد …و در صورت برگشت قبل از توجیه زمانی نمیتوان با جرات لیبل B بر ان زد …
    ولی در این میان در کش دیتا روزانه ترکیب این دو حرکت اخیر کارکش دیگری را هم نشان میدهد که دیتا اکسل لازم را جهت استفاده از نظر حضرتعالی ایمیل کردم که در صورت تایید هم انتهای A تغییر میکند و هم شروع موج B با تشکر

    پاسخ
    • اعتمادی
      اعتمادی گفته:

      به نظرتون نمیتونه یه الگوی دیامتریک شروع شده باشه؟
      یا از تاریخ 2/16 به صورت دیامتریک پاپیونی که الان در موج f باشیم
      یا از تاریخ 2/22 به صورت دیامتریک الماس که الان در موج d باشیم
      فکر میکنم الزامات زمانی و قیمتی رو داره و بهتر از الگوی فلت هست.

  15. اعتمادی
    اعتمادی گفته:

    سلام
    با تشکر از سایت و اطلاعات خوبی که در اختیار ما مبتدی ها قرار میدهید.
    به نظر شما در کش دیتای روزانه شاخص کل امکان اینکه در تاریخ 2020/5/5، یعنی اصلاح قبل از ورود به قله 1048829، که سه ریز موج تشکیل شد، میتوان الگوی دیامتریک شروع شده باشه؟ منظورم اینه که اصلاح کوتاهی سه موجی رو موج a و صعود بعدی تا قله 1048829رو موج b از الگوی دیامتریک در نظر گرفت و ادامه ی موج شماری؟
    یا باید موج شماری رو از قله 1048829 شروع کرد؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      با تحلیل شما موافق نیستم و در شاخص کل چنین چیزی دور از ذهن است. “اغلب” الگو های بسیار قدرتمند در شاخص پدیدار نمی شوند و تا کنون با چنین مواردی برخورد نداشته ام. اکثرا این الگو ها در تک سهم های بازار ایجاد می شوند و نه در شاخص کل.
      اگر باز هم قبل از اصلاح قیمتی-زمانی مناسب که در تحلیل بدان اشاره شده است قله یک میلیون و 50 هزار واحدی به طور جدی بشکند ، الگوهای قدرتمند در موج F اولویت دوم ماست و اولویت اول ، گسترش موج E است.

    • اعتمادی
      اعتمادی گفته:

      به نظرتون موج e چه کارکشنی هست؟ و تا چه زمان و قیمتی امکان گسترش داره؟

    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      موج E به نظر می رسد ترکیبی دوگانه است و پاسخ باقی سوالات شما یا در متن تحلیل است یا در پادکست صوتی انتهای تحلیل.

  16. امین
    امین گفته:

    درود استاد وقتتون بخیر
    میشه بفرمایین ساختار موج e چیه چون ظاهر نمودار کندلی یک 5 موجی رو نشون میده
    موضوع بعد اینکه شما در مورد شاخص های دیگر صنعت مثل پالایشی ها که همین الگو را تقلید میکنند معتقدین در موج e قرار داریم یا g؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      ساختار موج e کارکشن است و از فرم کندلی آن به هیچ عنوان نمی توان الگوها را به درستی تشخیص داد و این یکی از دلایل مهم ترسیم کش دیتا در نئوویو است. در هیج کجای نمودار شاخص کل ساختار ایمپالس وجود ندارد.
      در مورد شاخص پالایشی ها تحلیلی ندارم و نمی توانم نظری دهم.

  17. محمد صادقی
    محمد صادقی گفته:

    نه خدا رو شکر به لطف شما سخت مشغول هستیم
    با توجه به این که موج E غیر معمول صعود کرد و اینکه a از F با 3 موج اصلاح کرد(F3: ) نمیشه واسه موج b تایم نرمالی حدس زد؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      تایم موج b از F به موج E مرتبط نیست و به نوع کارکشنی که در موج F تشکیل می شود وابسته است. بر حسب نوع کارکشن می توانید تخمین کلی در مورد زمان بر بودن یا نبودن بزنید اما این کار صرفا حدسی بیش نیست و کارآمد نخواهد بود.
      به لحاظ مقاومت زمانی ، می توانید از فیبوناچی تریدینگ استفاده نمایید اما این کار مرتبط با امواج نئوویوی نیست.
      لطفا سوالات تخصصی را فقط در بخش ” پشتیبانی کارآموزان نئوویو سنتر ” بپرسید.

  18. نیما
    نیما گفته:

    استاد عزیز سلام
    تشکر میکنم بابت وویس های تکمیلی ( مخصوصاً برای منِ مبتدی بسیار مفید هست)
    استاد سوالی دارم، در طی این اصلاح زمانی که در اون قرار داریم، سهم های شاخص ساز و بزرگ در طی یک روند قیمتی درجا میزنند؟ و نمیتونن پیوسته رشد کنند؟
    و آیا سهمای کوچک و یا اونایی که با جذابیت خرید از نظر افزایش سرمایه روبرو هستند ، در این بازه زمانی ممکنه پیوسته به مسیر صعودشون ادامه بدن؟
    مچکرم از لطف بی دریغ شما ??

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      مطلبی که شما می فرمایید شدنی است اماکاملا غیر منطقی می باشد ، با در نظر گرفتن وابستگی روانی سهام ها به تغییرات شاخص کل ، انتظار داریم با اصلاح شاخص کل ، اکثریت سهام ها وارد اصلاح شوند. منطقی آن است که سهام هایی که پتانسیل مثبت خاصی دارند ، بیشتر رنج شوند و مثل باقی سهام ها 30-50 درصد اصلاح نکنند.

  19. هادی
    هادی گفته:

    سلام خسته نباشید.شما در دیامتریک ها هم پوشانی‌ موج f با d و b با d را در نظر نمیگیرید ؟

    پاسخ
  20. آقا بیوک
    آقا بیوک گفته:

    باسلام و تشکر از راهنمایی مبسوط ….چندین بار بادقت گوش کردیم …و از اینکه برای هرکس در هر تراز سرمایه راه کار ارایه فرمودید ممنون .فقط ظاهرا این اصلاح مقارن با رشد دلار خواهد بود اینکه سهام داری کنیم .داشتن سهام صادرات محورکه با تکنیکال و یا امواج هم خوان باشه رو تایید میفرمایید؟

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      امیدوارم براتون مفید باشه.
      در مورد سهام صادرات محور شاید صحبت شما درست باشه ولی من اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارم . به نظرم می رسد صادرات و سود حاصل از آن به شرایط مختلفی مثل تحریم ، نرخ تسعیر ارز ، قیمت های جهانی ، وام های ارزی ، تصویب قوانین یک شبه داخلی و بسیاری متغیر های دیگر هم وابسته است و صرفا با نگاه به تحلیل دلار شاید نتوان تصمیم درستی گرفت.

    • بهروزرادمنش
      بهروزرادمنش گفته:

      درود استاد حیدرپور، عذر می خوام یه سوال داشتم. به نظر شما تعریف یک شاخص دیگر بر حسب ارزش مثلا ۱۰۰ شرکت اول بورس تهران بر اساس رابطه شاخص های بزرگ مثل S&P یا Dow, میتونه از لحاظ موج شماری نئوویو بهتر عمل کنه یا حداقل واقعیت مارکت رو نشون بده، این که بازار واقعا کجا ایستاده؟!
      سپاس فراوان از لطف شما

    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      مطالبی که شما می فرمایید قابلیت بررسی دارد و باید نمودارش تهیه شود و سپس در مورد آن نظر داد که به لحاظ نئوویو آیا موج شماری قابل قبولی ارائه می کند یا خیر و سپس به رابطه ی آن با واقعیت بازار پرداخت.

    • بهروز رادمنش
      بهروز رادمنش گفته:

      سپاس استاد، فرمایش شما کاملا متین است. این کار زمان زیادی می گیرد تا کدنویسی آن به درستی انجام شود، برای همین مزاحم شما شدم که امکان سنجی کنم. به هر حال ممنون از شما که وقت می گذاشتید.

    • بهروزرادمنش
      بهروزرادمنش گفته:

      درود استاد حیدرپور، آیا با کشیدگی بیش از حد موج E علاوه بر زمان بر شدن موج F، ریزش شدیدتر را هم می توان انتظار داشت، یعنی موج F به صورت ساختاری مثلا زیگزاگ ریزش کند؟ سپاس از شما

    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      با سلام
      اگر بخواهم پاسخ شما را بر اساس قوانین دیامتریک نرمال دهم ، چنین امکانی وجود ندارد ولی با رشد افراطی موج E دیامتریک از حالت نرمال خارج می شود و احتمال دارد پیش بینی های آینده ما از فرم کلی موج F را تحت تاثیر قرار دهد. در نهایت اگر در موج F زیگزاگ هم تشکیل شود ، به احتمال زیاد کل زیگزلگ موج a از F خواهد بود.
      موفق باشید

  21. سید ابوذر میرمحمدی
    سید ابوذر میرمحمدی گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    میخواستم بدونم خودتون نِیوویو رو چطور یاد گرفتید؟ در چه زمانی؟
    الان فارکس هم کار می کنید با توجه به مشکل ساختن کش دیتا؟
    ممنون

    پاسخ
    • حسین حیدرپور
      حسین حیدرپور گفته:

      سلام
      می توانید از منو در قسمت ” راهنما ” به پاسخ سوالات خود برسید.
      در ضمن در تهیه کش دیتا هیچ مشکلی نیست به خصوص در فارکس ، در این زمینه هم می توانید به ” آموزش تخصصی رسم کش دیتا ” رجوع فرمایید.

    • سید ابوذر میرمحمدی
      سید ابوذر میرمحمدی گفته:

      ممنون از پاسخگویی.
      منظورم این بود که از روی کتاب ایشون آموزش دیدید یا به کلاسهای آقای نیلی رفته اید… یا ؟
      فیلم آموزش نئوویو باز نمی شود
      ممنون

  22. بهروز رادمنش
    بهروز رادمنش گفته:

    درود استاد حیدرپور عزیز
    واقعا ممنون که وقت میزارید و این تحلیل های کامل رو مطرح می کنید. خدا خیرتون بده ?

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *